Distansgalan 2010

Sv: Distansgalan 2010

Ja det stämmer! Fina bilder fick vi se på honom också. Men han delade priset med Gwarant.
Bästa sto blev Silver Dearest.
 
Sv: Distansgalan 2010

Hur räknar de ut dessa priser?
Gwarant och Sokrates har väl båda gått lika många tävlingar, och samma sträckor.
Sokrates har 2 segrar, en 2a plats och en 5e plats, samt 2 Best Condition.
Gwarant har (medvetet) gått lugnare.


Jag visste inte ens att priset fanns.
 
Sv: Distansgalan 2010

Priserna kallas lite slarvigt för bästa häst, bästa ryttare, bästa sto etc men det är egentligen inte det det handlar om. Det är ryttare/häst/sto etc med flest godkända tävlingskilometer. Därför delas årets hingstpris eftersom båda har genomfört samma antal kilometer.
 
Sv: Distansgalan 2010

Maria H E
Tror hon hade över 1700km (rätta mig någon om jag minns fel).
// Linda
 
Sv: Distansgalan 2010

Priserna kallas lite slarvigt för bästa häst, bästa ryttare, bästa sto etc men det är egentligen inte det det handlar om. Det är ryttare/häst/sto etc med flest godkända tävlingskilometer. Därför delas årets hingstpris eftersom båda har genomfört samma antal kilometer.

Tack för den förklaringen av "bästa"!
Jag tycker det är hög tid att vi slutar se distansritt som en kilometersamlarverksamhet, faktiskt. Inte undra på om andra ridsportgrenar ser oss över axeln
 
Sv: Distansgalan 2010

ÅÅÅH vad roligt med Gwarant! Han är helt underbar och jag känner mig lite delaktig i hans pris eftersom jag fått äran att rida honom på tävlingar!
Tack Ella!
 
Sv: Distansgalan 2010

Jag fick ett samtal i går kväll, när jag låg och sov, om att "min" Sokrates blev utsedd till årets hingst.
Skojigt, det har han förtjänat.

Grattis! Han är en riktig snygging- och duktig!
 
Sv: Distansgalan 2010

Tack för den förklaringen av "bästa"!
Jag tycker det är hög tid att vi slutar se distansritt som en kilometersamlarverksamhet, faktiskt. Inte undra på om andra ridsportgrenar ser oss över axeln

Där har du faktiskt en poäng.

Tänk om hoppryttarna blev utsedda till "bästa" för att de hoppat högst antal meter om man la ihop alla hinder. :idea:
 
Sv: Distansgalan 2010

*KL*

Vill passa på att tacka arrangörerna av årets gala för ett jättefint arrangemang!
Hotellet var kanonfint (helt otroligt att ni fick ett så bra pris på ett ställe som Sandbaden!!), maten mycket god och bildspelet i bakgrunden förhöjde känslan av proffsighet!

Hann dessvärre inte lyssna på så många föreläsningar eftersom vi var fullt upptagna med arbete inom kommittén men jag hann iallafall sitta med och lyssna på Fridas spännande berättelse om sin tid som praktikant i Frankrike hos distansryttaren som då var rankad 5:a i världen! Jättekul! Hann reflektera att träningsmetoderna hos honom var i princip desamma som när jag var i Frankrike för tio år sedan. Det lär väl vara ett hållbart koncept då..?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp