Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

Fick ett tips gå in och kolla på www.ifahr.com välj statistik längst upp i listen på sidan, välj top 10 horses.
Där är Bandelero Grande 2:a.Kul tycker Grande :banana:
 
Sv: Distanshingstar

*Knapplån*

Nu vet jag inte om han redan är nämd i tråden, men igår gick Grausho ox (Shakespeare, Galadriel - Red Baron) godkänt på 80 km på Fornabodaritten. Han fick ett hedersomnämnande från veterinären, det var den "fräschaste" och piggaste hästen hon sett på hela dan!
 
Sv: Distanshingstar

*Knapplån*

Nu vet jag inte om han redan är nämd i tråden, men igår gick Grausho ox (Shakespeare, Galadriel - Red Baron) godkänt på 80 km på Fornabodaritten. Han fick ett hedersomnämnande från veterinären, det var den "fräschaste" och piggaste hästen hon sett på hela dan!

Heja "brorsan"! Ja, Grausho och Gimmick har ju samma suveräna mamma (Galadriel) - det var jättekul att se Grausho på Fornaboda. Håller tummarna för en fortsatt lyckad distansframtid.
/Anne
 
Sv: Distanshingstar

Det var några människor, som bodde efter banan, som dök upp på tävlingsplatsen.
Farbrorn var lyrisk, och sa att han sett en så vacker, grå arabhingst. Han åkte till Fornaboda bara för att se honom en gång till.
 
Sv: Distanshingstar

Grausho är en av många helsyskon som går/gått distans. Garish,Geshira,Gishindi,Granosh,Gasha sedan har Karin Gadde ett helsyskon till dessa som jag inte har någon koll på om hon tagit något föl på. Finns även ett helsyskon i galoppträning.
Sedan flera halvsyskon som går distans och har haft avkommor som gått/går/kommer att gå distans!
Givetvis hoppas vi som älskar dessa hästar och dessa stammar att Helen och Grausho skall komma riktigt,riktigt långt inom distansen.:bow:
Heja Bia!!!Som är uppfödare till dessa hästar,nu kan du börja se resultat av vad du startade på 80 talet när du började med din arabavel!
 
Sv: Distanshingstar

Vad roligt med så många vackra ord om min lille Grausho. Han är en helt underbar häst och tanken med honom är att han inom några år skall gå 160 km och brukas som avelshingst. Han är en godkänd hingst och finns att tillgå för ston som är intresserade. Grausho har en avkomma som idag är 3 år. Han heter Nortons Ceasar och är u. Heroika som idag tävlas av Liselotte Friedrich.:)
 
Sv: Distanshingstar

Hej hej! Har du någon bild på Grausho som man kan få se? :) Jag har sett Geshira och Gharish, skulle vara kul att se hur Grausho ser ut. Hoppas det går bra för er och alla planer! :)

Camilla
 
Sv: Distanshingstar

Vilka hingstar har vi som går eller har gått distans?
Går: Majestic Prince, Gimmick, Pimoj, Graucho(CR), Wierusz(CR),
Gått: Jalaam, Prince El Hamy, RazAmaNaz, Nipr, Wimaz, Pankin, Notariat, Dunczyk, Ford, Mascot

(Fattade precis att Robin Hood 2 är e. Mascot - kul!)

Finns det någon/några i Sverige som planerar att satsa på att seriöst tävla en ny distanshingst upp på 160 km klasser?

Intressant. Men det är ju skillnad på gått och gått. Ni som vet invig en oinsatt vilka av dessa hingstar som gått 120 km och mer.

Hälsning Maja
 
Sv: Distanshingstar

*knapplån*

Jag satt och letade protokollet från avelsvärderingen på en annna hingst och hittade då ett på Grausho från 2006.

Ni kan läsa hela protokollet här. Klicka på Graucho i vänsterkanten.

Han poäng blev 6 6 7 5 6= 30 poäng och klass 3.

Han kanske har utvecklats en del sen dess? Jag har tyvärr inte sett honom live.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distanshingstar

Vad roligt med så många vackra ord om min lille Grausho. .:)
Lille??? Om han har vuxit som han såg ut som han skulle göra som 1 åring borde han vara åtminstone 157-160 cm vid detta laget:smirk:

Och jag skulle tro att han utvecklas enormt bara sista året och kommer lite till, då hans helsyskon har varit sena att bli "färdiga"
Särskilt de varit lite större.
Kan vara så i hans fall med.
Om så är fallet så är jag övertygad att Helen ger honom en ny chans att visa fram sej när hon känner att han är mogen.
Men jag antar att hon i första hand satsar hårt på distansen nu.
Hon måste ju vara jättesugen efter några års uppehåll från distansandet!
Jättekul att se att hon är på gång!!:bump:
 
Sv: Distanshingstar

Hej hej! Har du någon bild på Grausho som man kan få se? :) Jag har sett Geshira och Gharish, skulle vara kul att se hur Grausho ser ut. Hoppas det går bra för er och alla planer! :)

Camilla

Ligger en bild på Gimmicks hemsida under nyheter,klicka på Fornaboda. Flera fina bilder på andra ekipage med.:d
 
Sv: Distanshingstar

jag måste instämma att hingsten var ögongodis. Man lade märke till honom direkt. Kul att se att det kommer ut en del "nya" hingstar på banan.
 
Sv: Distanshingstar

Ett par bilder från avelsvärderingen att jämföra med, nog syns det att han utvecklats en hel del.
Du har rätt Gizoba, några år till så...!:d
d3e89ae5.jpg

-
06ca9b2a.jpg

-
Bia
 
Sv: Distanshingstar

Det vore ju roligt att få en ny bedömning på honom- han har som sagt utvecklats en del. Han skulle säkert fått bättre poäng om någon annan visat honom oxå (har aldrig visat häst på "arabvis") Med lite mer fart och fläkt skulle han gjort sig bättre tror jag. Till helgen väntar Rimborittens 80 km ritt för Grausho- det ser vi fram emot. Vi kanske syns då?
 
Sv: Distanshingstar

Han bör ju visas igen, men det är ingen brådska tycker jag! Framtiden är lång får vi hoppas, och träning/tävlingar gör honom bara gott!!

Jag planerar att åka till Rimbo, men inte på morgonen. När tippar du att målgång blir (ungefär)? :)
Bia
 
Sv: Distanshingstar

Vi planerar målgång vid 16,00- 17,00 tiden nån gång. Ska bli jätteroligt att träffas om du kommer dit.:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp