Distansträns/bettlöst?

Constance

Trådstartare
Satt just och läste tråden om Utrustning i speciella färger, och kom på en fråga.

Ett distansträns, ex www.distansritt.nu har ett grönt (Distansträns Classic) och ett ljusblått (Distansträns Elite), kan man göra om de på något sätt så det blir som en bettlös variant, som ex en sidepull?
Jag har letat efter snygga bettlösa träns/sidepulls men inte hittat något som jag gillar.
Jag har en arab så "vanliga" träns ser så klumpiga ut på henne... Om jag nu skulle köpa något av dessa träns och jag sedan kan börja använda ett bett på henne (efter tandläkarbesök mm.) så behöver jag inte köpa ett till träns. Då har jag redan ett vackert :love:

Kanske en dum fråga, men jag vill ha lite råd...

Sv: Distansträns/bettlöst?

Men jag ville bara inte göra "fel", eller... jag vet inte vad jag tänkte på :angel: Lite osäker kanske på om jag "gör rätt" ;) .Tack för att du svarade i alla fall... :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 359
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: palle
·
Utrustning Hej! Jag har hittat ett sår i munnen på min häst och vill inte rida henne på bett förrän det har läkt ut ordentligt (även när det...
Svar
7
· Visningar
5 902
Senast: Malva
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än... 2 3
Svar
56
· Visningar
13 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka