Distriktarna...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 271
N

Nickan

Hur gör man för att få ut en "speciell" disktriktare?

Vi har ju ett gäng att välja på och jag vill ha ut en särskilld för veterinärbesiktning då han känner hästen och gör enligt mig ett bra jobb.

När jag ringer hans nummer kommer jag till en annan distriktsveterinär :(

Byter dom telefoner med varandra?

//KRÄSNA Nickan ;)

Sv: Distriktarna...

Ringer du F****a i Rimbo?

Jag ber alltid att få prata med " min " och då ser till att det är hon som kommer. Funkar jättebra!!!

Är hon ledig den dan provar jag igen.

Det beror väl på vem som har jour...eller så är väl den du vill ha ledig. Är alls inte ovanligt de kopplar över sitt nummer till någon annan.

nope söker en i Vårsta :)

Antar att han e ledig...försökr ringa han igen...kommer tyvärr till en jag inte har mkt till övers för :crazy: ska testa ett annat nr också...

Nu ringer inte jag samma station som dig, men jag har också upptäckt att man inte kan vara säker på att komma till en viss veterinär på ett visst nummer, det brukar variera från gång till gång. Jag brukar be att få prata med den veterinär jag vill ha, det brukar sällan vara några problem, skulle inte den jag söker vara där så får jag veta när h*n förväntas vara anträffbar.

På distriktsveterinärstationerna jobbar flera veterinärer.
I mitt distrikt är det i det närmaste omöjligt att få välja veterinär.
Man kan ha pratat med en när man ringde in, en annan när de ringer och säger "idag kommer vi", och så kommer det en tredje ut och kollar på hästen.

De jobbar ju olika tider, och inte heller har ju samma veterinär jour hela tiden heller.
Och ja, de har ett och samma telefonnummer oavsett vilken veterinär det är som jobbar.
I allafall där jag bor.

Så det bästa sättet för dig är ju att skaffa lite "inside information" och prata direkt med den veterinär du vill ha. Så gjorde i allafall jag och de flesta hästägare jag känner när vi anlitade distriktarna... :angel:

Jag har min vets jobbmobilnummer.

Ringde distriktsvet en gång då hon hade jour, då sa de på telsvararen hennes nummer som jag sparade så det är därför jag har det.
If hon inte skulle vara i tjänst om det händer nåt som kanske inte är akut eller särskilt brådskande har jag ett annat nummer till en annan vet också, ett mobilnummer som jag råkat få på samma sätt.
Men det har bara vart tillfälligheter att jag ringt när de hatt jour.

Men be att få nummret till din vet eller begär att den ska komma ut, det brukar aldrig vara nåt problem.

Om du söker en spec på V****a så säg de när du ringer att du vill ha just h*n... De gör alltid jag ... Har åxå min egna "favoritvet" på den stationen som jag vill ha ut på undersökningar...
Han vet hur vi sköter våra hästar å hur vi rider (de e ofta han e tävlingsvet), så där e inga problem att be om en spec...

Jag har haft en speciell veterinär, han sa att det bara är att fråga efter honom när jag ringer å är han inte där så kopplar de vidare till honom eller så bokar ngn in honom åt mej iaf.

Jag har iofs en privat veterinär som kommer hit men om denne är på semester eller liknande så händer det att jag ringer distriktarna.

Jag ringer och säger som det är. Vänligt men bestämt, finns han inte där så får det vara, många av de andra har jag tyvärr inget större förtroende för efter vissa händelser.

Distriktarna där jag bor, har tydligen samma mobil. Förr hade de varsin, men nu har de samma.

Men annars så tror jag många gör som dig, behåller de "användbara" numren om utifall att man behöver dem.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 386
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 380
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet