Oops, glömde ju siffran för månggifte. 292 polygama äktenskap registrerade i Sverige.130 kända fallen av gifta asylsökande barn, varav en del så unga som 13 år som fött egna barn, då de inte omfattas av lagen mot barnäktenskap.
Mörkertalet är stort, då man ofta registrerar den ena frun som en syster vid ankomst. Och när man tar en fru till i Sverige så registreras det inte hos Skatteverket.
Om man har varit i områden där det förekommer listar man snart ut att mannen är pappa till alla barn som har en mamma i lägenheten..
Det är ju faktiskt så accepterat att t.o.m. självaste G.W. Persson skrev om det, ganska så utbroderat, i boken Bombmakaren och hans kvinna. Utan att få protester mot sig för utpekande av gruppering?
Jag trodde att han skulle bli anmäld för förtal eller hets mot folkgrupp när jag läste den.
Nä, jag tycker att Sverige sviker kvinnorna och jämställdheten i alldeles för stor grad.
Våra lagar fungerar inte så bra tycker jag. I alla fall inte så länge man säger att något är förbjudet och samtidigt glatt registrerar både barnäktenskap och månggifte.