Div 1 för ponny?

Pelina

Trådstartare
Hej.
Jag funderar på att anmäla mej till klubbens hopplag för ponnyer iår. Men det stod att de skulle delta i Div 1 för ponny. Någon som vet hur det rids och vilken nivå det är?

Sv: Div 1 för ponny?

Div. 1 brukar ridas i LB i första och andra omgången och LA i finalen. Jag vet inte riktigt vad du menar med HUR de rids? Menar du bedömningen? I så fall så brukar alla först rida grunden, och de lag som har minst 3 felfria går vidare till omhoppning. Bedömning sker först på felen, sedan tid. Sämsta ryttaren räknas bort. Nu är jag inte 100% på bedömning då det var flera år sedan jag red lag. Du kan ju dubbelkolla i TR, eller höra med klubben.

Sv: Div 1 för ponny?

Lägger till att sämsta ryttaren bara räknas bort om man är 4 stycken i laget :)

Bedömningen brukar vara A1a, dvs 1 dm högre i omhoppningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 010
Senast: Häst_
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 589
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur