Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok
Då antar jag att jag hade lite rätt i mina tankar att lyan med största sannolikhet har fått den enda drällraden som kan komma ifråga inatt : Nämligen ängeln skyddar xxxx

Och nu beror det ju på om ängeln faktiskt var förutseende nog att inse att det kunde bli så inatt och därför lät bli att skydda sig själv:p

Jag ska iväg ikväll och jag blir tvungen att rösta tidigt.

Jag har försökt att inte fastna på Habina - så jag funderade lite på gabby och hennes röst på fio, hon hade kunnat lägga en röst på vem som helst som inte hade en röst om hon inte a) hade velat se till att fio (som vi vet var god åkte) b) räddat idahoe till lottning. Det gör att jag funderar på gabby i lyan tillsammans med Idahoe, men så kommer Ida och lägger en tidig röst på Gabby, kan det vara så att det är ett alibi så att man inte ska tro att de två sitter i lyan tillsammans? Detta skaver. Även Gabbys röst på mig skaver - i stort sett samma motivering som Habina använde igår - att jag inte gav fio en chans att förklara - hepp - det var rätt långt innan DL med många kvar att rösta och den enda som röstade på fio förutom jag, var Gabby. Om jag nu ska försvara varför jag inte kom in igen så hade jag hela familjen hemma på middag och ville hellre umgås med dom det var därför jag la min tidiga röst.

Äh vad fan - jag måste rösta tidigt, högst på listan är Gabby och Idahoe just nu. Eftersom jag är mesig och inte vet om jag har rätt - så väljer jag den fegare vägen.

cirkus röstar på Idahoe
jag tror att hon lagt en alibiröst på Gabby enligt teori ovan

• Gilla
Reactions: fio
Blackmithfarm Valde Kaa för att hon ville bli hypnotiserad till sömns; röstar sedan på Hedinn för att HON valde Kaa och skulle vilja hypnotisera oss? Det är iaf noterbart - dock ser jag att hon skriver att hon vet att hon själv valde Kaa- så tja kan vara en Förtäckt BoP-röst såsom @LenaH också framför .
BSF verkar vara i lusläsartagen och slår ner på både det ena och det andra, dock kanske inte alltid fullt så uppmärksamt som det ser ut? Men hursomhaver det totala intrycket är att hon letar efter något att komma vidare med- jag ska bara bestämma mig för vilken sida hon gör det .... Så står som neutral- inte åt något håll just nu, men kan vara åt båda hållen sas

quarter4ever- det är jag :D

(Mirtai) /Snurrfian2 Uppenbar tidsbrist iom att hon begärde att bli utbytt. Hade inget bra svar på vilken rollfigur hon skulle velat vara i djungelboken men tycker att svarta pantrar är otroligt vackra så valde det. Reagerade på fio men också BSF för hennes Kaa-teroi mot Hedinn och la sin ( i efterhand ) röst på BSF för det . ( hon missade att rösta i DL1) Rollen togs över av snurrfian2 idag Snurrfian2 funderar
över G_Os sena röst på fio som jämnade ut det mot Idahoe, men är rädd att hon är färgad av att hon tidigare i sin första roll som Snurrfian1 tyckte att Idahoe var skum och vill banna alla ulvar bara hon vet vilka de är ... Det är lite lite att gå på vad det gäller både Mirtais inlägg igår och snurrfian2 idag så behöver se mera

Gabby_Ossi valde Bagheera för det varit hennes favorit sedan hon var liten. Sedan ramlar hon in i leken strax innan DL och lägger rösten på fio. Har också ont om tid idag och har lagt en tidig röst på cirkus idag. Verkar känna sig lite hotad att hon ska bli misstänkt för sin andra röst på fio. Röstar på cirkus idag för att hon var snabb att haka på mot fio och även för hennes misstankar mot Habina.
Ja- Gabby_Ossi är lite i skottgluggen idag då hon la en andra röst på fio ( som vi vet var god då hon lynchades igår) men samtidigt så är det påfallande ofta som de som lägger andraröster faktiskt är goda i DL1.
( tycker jag iaf... De flesta lyor brukar INTE vilja rädda en lyakamrat i DL1- iaf brukar jag inte göra det när jag är i lyan )
Därmed inte sagt att jag VET något om G_O men ändå en tanke som kommer för mig

De tre som har röstat har alla fått röster själva.
Funderar på ifall det kan peka på att alla tre i alla fall inte bör sitta i lyan tillsammans?
Ja, det borde ju göra det, men jag känner mig mest maximalt förvirrad över en del röstmotiveringar. Men jag kanske läser in för mycket säkerhet i det som skrivits också.

Jag är egentligen smått misstänksam mot alla tre som hittills är aktuella i dagens lynch.

G_O för hennes "räddningsröst" av Idahoe, Och för att hon i röstinlägget igår var "på min sida".
Cirkus för hennes reaktion mot Habinas formulering. Jag tycker inte att formuleringen är så skum som cirkus verkade tycka. Idag "fegar" hon och röstar på Idahoe för att slippa att lägga en andraröst på G_O när hon änå misstänker båda.
Idahoe för att G_O's röst skulle kunna vara en räddning.

Just nu är det nog cirkus som sticker ut mest. Inte så mycket för fio-rösten som för reaktionen på Habinas kommentar (som hon väl inte släppt ngt från efter förklaring från Habina?) och dels för att hon fegar ur. Jag tolkar det som att hon möjligen helst skulle ha velat rösta på G_O men väljer Idahoe för att G_O redan har en röst? Kan det vara så att cirkus antingen vet G_O's roll eller misstänker att hon är lyans kumpan?

G_O och Idahoe är för tillfället längre ned på listan till stor del för att det statistiskt oftast är goda som röstar ut goda DL1...

Hedinn Valde ormen Kaa efter lite vånda över om hon skulle valt Akela eller Bagheera istället . Blir också brydd över huruvida BSF signalerade eller inte . La sin röst på Artline igår ( för att hon INTE röstade på fio ?) Verkar ha lite liknande tankar som mig själv vad det gäller Idahoe ( ang andraröster) Hedinn är svår ! Hon brukar vara "vettig" vare sig hon är ond eller god. Behöver se mera

LenaH
vill vara Mowgli för att hon gillar att spela huvudrollen Vilket jag faktiskt röstade på henne för igår då jag tyckte det kunde vara ett försök att "hinta" om att man har en viktig god roll. LenaH höll inte med utan tyckte det var en "helsvag" teori. Vi kolliderade lite igår , men faktiskt tycker jag inte att min teori var "helsvag" - om inte annat så var den inte OT. Och jag skrev att den mycket väl kunde vara fel ( det är ju liksom DL1 :angel: ) Jag är inte ute efter att få dig lynchad i DL1 @LenaH , inte mer än du brukar vara när du röstar på MIG i DL1 :p. Skumometern kan mycket väl behöva en kalibrering , den brukar inte alltid vara rätt öht om jag ska vara ärlig . Men man måste ju börja någonstans? Och reaktioner ger ju en del svar. Dock tycker jag inte att mina svar blev "märkligare och märkligare "? Och jag har definitivt inget emot att bli ifrågasatt för det jag röstar på - det är helt OK :) Och jag skrev faktiskt inte worthy bara sådär utan såhär "worthy" vilket i min bok bara var för att visa att det var med en tanke bakom ( dvs inte en BOP ). Hursom -LenaH har inte gjort något särskilt skumt idag- hon kan precis lika gärna vara god som ond i min bok

cirkus
ville vara Baloo för att vara obekymrad och glad mesta tiden ( vilket fö är en helt ok motivering :up: ) röstade först på fio igår och blev väldigt "på" Habina både igår och idag . Dock brukar hon kunna bita sig fast i någon när hon är god. Dock inte så ofta när hon är ond- men å andra sidan är det liksom Cirkus vi snackar om :D Jag litar aldrig på cirkus om jag inte vet något om henne , vilket jag inte gör nu ,dock så just det att hon biter sig fast skulle kunna tyda på att hon faktiskt inte är ond, eller så är det det hon är :idea: röstar på Idahoe idag . Ingen som helst aning om vart jag har cirkus. Får vara under lupp bara för att det är cirkus :p

Jag har bara skummat igenom leken än så länge. Det jag funderar på. Om idahoe hade varit ond. Hade hon då vågat välja tigern? Just för det väcker uppmärksamhet. Möjligtvis ond utanför lyan men jag tror inte hon som ulv hade gjort så.

Sedan tror jag nog inte på att Gabby röstade på fio för att rädda Idahoe. Det är två minuter mellan andra rösterna. Om hon är ond så kan hon lika gärna ha försökt rädda någon med en röst.

Så nu har jag betat igenom hela startfältet , men känner att jag inte har någon som helst aning vart min röst ska hamna idag . Går ut och checkar det smällfeta stoet
( just nu + 15 dagar and counting.....:crazy: )
Vill inte rösta än och om inte en fölning kommer i vägen så hinner jag in i tid för att rösta iaf :)

Blacksmithfarm röstar på cirkus

För jag tycker hennes upphakning på Habina skaver, tillsammans med hennes kommentar om att inte vilja lägga en andraröst i dagens lynch - det känns som ett enkelt sätt för en ulv att slinka med. Rösta på en som varit på tapeten men ännu inte har någon röst istället för den som redan har en...

DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus

cirkus: 2
G_O: 1
Idahoe: 1

(Mirtai) /Snurrfian2 Uppenbar tidsbrist iom att hon begärde att bli utbytt. Hade inget bra svar på vilken rollfigur hon skulle velat vara i djungelboken men tycker att svarta pantrar är otroligt vackra så valde det. Reagerade på fio men också BSF för hennes Kaa-teroi mot Hedinn och la sin ( i efterhand ) röst på BSF för det . ( hon missade att rösta i DL1) Rollen togs över av snurrfian2 idag Snurrfian2 funderar
över G_Os sena röst på fio som jämnade ut det mot Idahoe, men är rädd att hon är färgad av att hon tidigare i sin första roll som Snurrfian1 tyckte att Idahoe var skum och vill banna alla ulvar bara hon vet vilka de är ... Det är lite lite att gå på vad det gäller både Mirtais inlägg igår och snurrfian2 idag så behöver se mera
Nu är jag lite petig men jag skrev om att banna ulvarna i ot färg vilket jag inte anser ska vara med i teorier just nu, möjligtvis på Snurrfian1 i och med att jag svarade på att ulvarna hade vågat käka mig och i min nuvarande roll är jag inte käkad... ;)

För jag tycker hennes upphakning på Habina skaver, tillsammans med hennes kommentar om att inte vilja lägga en andraröst i dagens lynch - det känns som ett enkelt sätt för en ulv att slinka med. Rösta på en som varit på tapeten men ännu inte har någon röst istället för den som redan har en...
Jag tycker också det är skumt att hon inte vågar lägga en andra röst . Speciellt när det är så tidigt i röstningen. Frågan är om cirkus är ulv/ond siare och misstänker att gabby är den onda rollen som cirkus själv inte har. Men samtidigt känns cirkus mer rutinerad än så.

cirkus ville vara Baloo för att vara obekymrad och glad mesta tiden ( vilket fö är en helt ok motivering :up: ) röstade först på fio igår och blev väldigt "på" Habina både igår och idag . Dock brukar hon kunna bita sig fast i någon när hon är god. Dock inte så ofta när hon är ond- men å andra sidan är det liksom Cirkus vi snackar om :D Jag litar aldrig på cirkus om jag inte vet något om henne , vilket jag inte gör nu ,dock så just det att hon biter sig fast skulle kunna tyda på att hon faktiskt inte är ond, eller så är det det hon är :idea: röstar på Idahoe idag . Ingen som helst aning om vart jag har cirkus. Får vara under lupp bara för att det är cirkus :p
Hmm, du har kanske en poäng där med fastbitandet hos en god cirkus. Jag har läst igenom leken precis och reagerat på hur bestämt hon verkar med allt, plus att hon reagerat starkt på saker som jag själv inte ser som så skumma. Men det kanske är normalt cirkusbeteende...

Men om hon nu insåg att hon hakade upp sig på Habina och därför valde att inte rösta där (så tolkade jag den biten i alla fall, att hon inte villa fastna alltför mycket), vore det då inte rätt vettigt att rösta på någon annan, om man känner att man vill ge personen en chans och sig själv en chans att omvärdera?

Jag kanske är totalt ute och cyklar, jag säger ingentin om cirkus roll, har ju som sagt själv reagerat, men just den kombinationen tycker jag inte är skum, när hon skrev att hon insåg att hon kanske fastnat för mycket på Habina?

Jag är egentligen smått misstänksam mot alla tre som hittills är aktuella i dagens lynch.

G_O för hennes "räddningsröst" av Idahoe, Och för att hon i röstinlägget igår var "på min sida".
Cirkus för hennes reaktion mot Habinas formulering. Jag tycker inte att formuleringen är så skum som cirkus verkade tycka. Idag "fegar" hon och röstar på Idahoe för att slippa att lägga en andraröst på G_O när hon änå misstänker båda.
Idahoe för att G_O's röst skulle kunna vara en räddning.

Just nu är det nog cirkus som sticker ut mest. Inte så mycket för fio-rösten som för reaktionen på Habinas kommentar (som hon väl inte släppt ngt från efter förklaring från Habina?) och dels för att hon fegar ur. Jag tolkar det som att hon möjligen helst skulle ha velat rösta på G_O men väljer Idahoe för att G_O redan har en röst? Kan det vara så att cirkus antingen vet G_O's roll eller misstänker att hon är lyans kumpan?

G_O och Idahoe är för tillfället längre ned på listan till stor del för att det statistiskt oftast är goda som röstar ut goda DL1...

Men tror du verkligen att Gabbys röst igår var en räddningsröst för en lyamedlem? Det skiljer två minuter på andra rösten på Idahoe och Gabbys röst på fio. Så frågan är ju om Gabby ens hade sett röst två på Ida?

Hedinn Valde ormen Kaa efter lite vånda över om hon skulle valt Akela eller Bagheera istället . Blir också brydd över huruvida BSF signalerade eller inte . La sin röst på Artline igår ( för att hon INTE röstade på fio ?) Verkar ha lite liknande tankar som mig själv vad det gäller Idahoe ( ang andraröster) Hedinn är svår ! Hon brukar vara "vettig" vare sig hon är ond eller god. Behöver se mera

LenaH
vill vara Mowgli för att hon gillar att spela huvudrollen Vilket jag faktiskt röstade på henne för igår då jag tyckte det kunde vara ett försök att "hinta" om att man har en viktig god roll. LenaH höll inte med utan tyckte det var en "helsvag" teori. Vi kolliderade lite igår , men faktiskt tycker jag inte att min teori var "helsvag" - om inte annat så var den inte OT. Och jag skrev att den mycket väl kunde vara fel ( det är ju liksom DL1 :angel: ) Jag är inte ute efter att få dig lynchad i DL1 @LenaH , inte mer än du brukar vara när du röstar på MIG i DL1 :p. Skumometern kan mycket väl behöva en kalibrering , den brukar inte alltid vara rätt öht om jag ska vara ärlig . Men man måste ju börja någonstans? Och reaktioner ger ju en del svar. Dock tycker jag inte att mina svar blev "märkligare och märkligare "? Och jag har definitivt inget emot att bli ifrågasatt för det jag röstar på - det är helt OK :) Och jag skrev faktiskt inte worthy bara sådär utan såhär "worthy" vilket i min bok bara var för att visa att det var med en tanke bakom ( dvs inte en BOP ). Hursom -LenaH har inte gjort något särskilt skumt idag- hon kan precis lika gärna vara god som ond i min bok

cirkus
ville vara Baloo för att vara obekymrad och glad mesta tiden ( vilket fö är en helt ok motivering :up: ) röstade först på fio igår och blev väldigt "på" Habina både igår och idag . Dock brukar hon kunna bita sig fast i någon när hon är god. Dock inte så ofta när hon är ond- men å andra sidan är det liksom Cirkus vi snackar om :D Jag litar aldrig på cirkus om jag inte vet något om henne , vilket jag inte gör nu ,dock så just det att hon biter sig fast skulle kunna tyda på att hon faktiskt inte är ond, eller så är det det hon är :idea: röstar på Idahoe idag . Ingen som helst aning om vart jag har cirkus. Får vara under lupp bara för att det är cirkus :p
Nej jag har inte gjort nåt skumt idag för jag kom till dator nu! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka