Djungelrum -tips och råd önskas!

Milosari

Trådstartare
I min lägenhet finns ett litet förråd som har blivit barnrum. Jag håller på att inreda i djungeltema. Väggarna ska bli illgröna, jag har målat en liten kallaxhylla grå och har blå lådor i (ska symbolisera en klippa med ett vattenfall). En brun bokhylla ska upp på väggen, ev med blad på. Behöver lite inspiration här, hur bladen ska vara? Målade, stämplade, klistrade i plast eller tyg?

Sängen är en antik norsk barnsäng, kanske inte helt i tema. Men i trä i alla fall. Ovanför den kommer det hänga ett sånt där blad/sänghimmel från Ikea. Sen är frågan vad jag ska ha i taket? Någon sorts gren? Grova rep som symboliserar lianer? Lite ljusslingor på tänkte jag.

Ett litet bord och en stol måste också in så han har någonstans att måla och pyssla.

Begränsningarna är många. Det är en hyreslägenhet så jag kan inte borra hur mycket som helst. Rummet är extremt litet. Kanske 6 kvm. Och budgeten är mycket right, det får inte vara för dyrt. Å andra sidan behöver det inte bli klart pronto utan kan fixas allt eftersom.
 
Lillebrorsan fick ett sådant rum när han var mindre. Utöver det du redan nämnt har han en såndär lite luddigare matta i grönt och tidigare hade han en i samma stil som bilmattor, fast med typ en fors, stenar i den och lite växtlighet på.
1545998972336.png

(Typ något i denna stilen fast lite mera djungel)

Sedan hade han självlysande stjärnor i taket.
 
Matta i den stilen finns. Har plockat bort dörren och hängt upp gardiner istället. Stjärnor i taket var bra, det kan man ha under oavsett om det blir grenar eller rep.
 
Jag hade satsat på en eller ett par större växter i ett hörn (det finns de som klarar sig i rum utan fönster) och lindat in en orm i den. Hade också gjort något roligt med lampan, kanske hängt en tygapa i den.

Om du inte redan gjort det så tipsar jag om att sova en natt själv i rummet för att kolla att ventilationen fungerar ok eftersom det är ett utrymme som inte är tänkt att användas som sovrum. Det kan tex vara så att det inte går att stänga dörren för ett luften därinne då blir för dålig.
 
Finns ju sådana murgrönerankor i plast som jag tycker ger lite djungelkänsla (fast jag vet att de inte har murgröna i djungeln). Men jag hade de i min djungelhörna hemma ;)
Jag hängde de över bokhylla, gardinstång osv.
Tex en sådan här:
 
Vet en kompis som har denna från ikea över ett mysställe i rummet, kanske kan vara mysigt att ha över sängen? Heter Löva.
0533581_PE648687_S5.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 432
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp