Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kanske lite udda, men starka parfymdofter (vissa men inte alla) ger mig migrän...
Huruvida det är allergi eller något annat låter jag vara osagt, för jag vet inte.
kanske lite udda, men starka parfymdofter (vissa men inte alla) ger mig migrän...
Huruvida det är allergi eller något annat låter jag vara osagt, för jag vet inte.
Du kanske är lite snuvig?![]()
Det är bara vissa parfymer/dofter jag reagerar på och då främst när de överdoserats.Så får jag med!
Jag vet dock inte om det är allergi heller..
Lite halvt trådkap, men ni som får så, kan ni använda parfym på er själva?
Det du beskriver låter som klockren allergisk rinit = hösnuva. Allergisk rinit brukar kännetecknas av nysattacker, kliande, rinnande och senare täppt näsa och kliande, rinnade ögon. Så länge man exponerad av sitt allergen fortsätter det så. Oftast rör det sig om katt, dam/kvalsterallergi typ. Allergisk konjunktivit, sker när ögonen reagerar mot allergen med röda, kliande, rinnande och svullna ögon som följd. Då kanske inte näsans slemhinna är högaktiverad.
Jag har en klockren rinit mot mina två katter, och mot damm/kvalser. Det är _hopplöst_ vissa dagar och jag borde göra mig av med mina katter eftersom detta kan förvärra min stora allergi som är av den anafylaktiska sorten då luftvägarna svullnar igen okontrollerat och jag får nässelutslag. Men men, det är inte lätt att göra sig av med mina älskade katter. Då lever jag hellre farligt.