Djur till Island?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare ninni_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 255
N

ninni_

Hästar får man ju inte ta in men hur är det med andra djur? Tex hund och kanin?

Sv: Djur till Island?

Vet inte hur det är nu, men hade en kompis som skulle flytta tillbaka till Island och ta med sig katten. Det var tillåtet, dock med karantän på 8 veckor (tror jag det var). Varje vecka kostade ca 1000 SEK. Det var även karantän för hundar. Detta kan ju ha ändrats då det gått några år.

Sv: Djur till Island?

Jepp det får du (bor själv på Island). Men det finns en karatärn där djuren ska vara i en tid, det heter Hrísey. Men inom närsmate framtid ska tiden troligen kortas ner eller så kommer stället att flyttas även nära Reykjavík. En kvinna som jag känner arbetar just nu i at bygga upp dom nya reglerna.
Jag hoppas att det ska läggas ner. Vi har rean fått alla smitsjukdomar som alla andra länder och är det på dessa veckor (mins ej hur många tror att det är 4) så tar dom bara 1 test!)
Sen bli4r det ju mycket biligare då för mej att flytta in snygga katter ;)

Liknande trådar

Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 071
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: Bison
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 215
Senast: hastflicka
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 359
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur