Djurmisshandel.

Sv: Djurmisshandel.

Fruktansvärt!

Vi hade en bekant vars katt antagligen var utsatt för att "mordförsök", enligt veterinären var det inte skador orsakade av ett annat djur eller tex en bil, utan veterinären trodde någon försökt hugga ihjäl katten med en yxa. Ena bakbenet var nästan avhugget uppe vid lårbenet.

Men mot alla odds klarade sig katten och levde i många år till.

Detta var för många år sedan, och i den byn hade det skett flera fall med särskilt katter som blivit skadade eller som helt enkelt "bara" försvunnit.

/KT

Men för i helvete...:(

Det blir liksom extra verkligt när man själv har westie också. Man ser det liksom mer framför sig, tänk om det var lille Ian :cry:

Vad kommer djurplågaren göra härnäst? Vad är det för en sjuk jävla människa :(

http://www.gt.se/nyheter/1.1666000/hund-hittades-lemlastad-och-dodad

Någon annan som reagerat på artikeln?
Jag är mållös, att det faktiskt finns någon som kan vara så sjuk att de gör någon sånthär:cry:

De skriver även att det finns tidigare fall fast med katter..

Japp. Det gör det. Det finns ett stort svin i Lerum. Här är dom andra fallen som hänt

Införd 2009-05-28 Läs kommentarer »

Två katter blev brutat dödade

Den senaste tiden har minst två katter dödats i centrala Lerum.
En av katterna hittades nertryckt i en brevlåda och den andra upphängd vid Tingshusets dörr.

– Det finns egentligen inget som säger att det är samma person som har dödat båda katterna, men det är egendomligt att två döda katter dyker upp på så spektakulära sätt under en så kort tid, säger Lerumspolisens inre befäl David Hallberg.

Den första händelsen inträffade någon gång mellan den 16 och 17 maj. Då hittades en död katt nedtryckt i en brevlåda.

Några dagar senare fick ägarna ett brev där gärningsmannen, med urklippta tidningsbokstäver, beskrev hur han eller hon hade tagit livet av djuret, och hur djuret hade reagerat.

Den andra katten hittades av en ung tjej på tisdagsmorgonen.

Det var en mörk tigerrandig ung katt som hade dödats och hängts upp på Tingshusets vägg, intill dörren.

Någon hade knutit ett måttband runt halsen på djuret och dragit åt mycket hårt. Det är dock inte säkert att katten levde när den hängdes upp.

– Det skulle nog vara väldigt svårt att hänga upp en levande katt på en vägg. Men det finns mycket som talar för att den inte har dött på naturlig väg, säger David Hallberg, inre befäl på Lerumspolisen.

Katten hade bland annat ett öppet djupt sticksår på halsen.

Polisen har skickat måttbandet för analys, för att försöka hitta fingeravtryck eller andra spår från gärningsmannen.

David Hallberg uppmanar till vaksamhet.
– Det finns anledning att hålla lite extra koll på sina katter just nu. Man vet inte om det går en galning lös. Vi får verkligen hoppas att det inte är början på en epidemi, det här är väldigt otäckt.

Vid båda tillfällena har polisanmälningar om djurplågeri gjorts.

www.lerumstidning.com

Men för i helvete...:(

Det blir liksom extra verkligt när man själv har westie också. Man ser det liksom mer framför sig, tänk om det var lille Ian :cry:

Vad kommer djurplågaren göra härnäst? Vad är det för en sjuk jävla människa :(

Eskalera. Gå över till människor.
Verkar som om Lerum har en blivande (serie?)mördare på halsen. :crazy:

Eskalera. Gå över till människor.
Verkar som om Lerum har en blivande (serie?)mördare på halsen. :crazy:

Fy fan :crazy:

Vad hemskt med hunden (och katterna)! Vi hade också en liten westie..
Jag är uppvuxen i Lerum och bor även nu väldigt nära.

Vad är det för sjuka människor som gör sånt här?
Skulle jag komma på dem så får de banne mig springa fort, inte för att det hjälper dock.. man har väl vapenlicens :devil:

Usch Fy F*n va hemskt! Man börjar ju bli orolig :S
Tack gode Gud så bor jag inte i Lerum :crazy: Men ändå...

Haha Go for it Lycanthrope! ;):devil:

http://www.gt.se/nyheter/1.1666000/hund-hittades-lemlastad-och-dodad

Någon annan som reagerat på artikeln?
Jag är mållös, att det faktiskt finns någon som kan vara så sjuk att de gör någon sånthär:cry:

De skriver även att det finns tidigare fall fast med katter..

Jag läste artiklen..

Jag förstår bara inte vad det är för människor som kan göra något sådant mot oskyldiga djur som inget gjort.
De är försvarslösa.

Idagens samhälle är man verkligen mera vaksam.

Det var visst flera från flashback som hade tipsat polisen eftersom han skrivit inlägg om hur han torterat katter...

Bra av de som tipsade :bow:

Hur dum får man vara om man skriver ut sånt öppet :crazy:
Tur att han gjorde det dock. Undra vad han får, böter kanske?
Straffen är mesiga.

Usch jag lipar :(

"Hursomhelst, katten klöste, bet och sprattlade så våldsamt att hon lyckades bita ett stort hål i påsen. Hon lyckades kravla sig ur påsen med överkroppen och sticka upp huvudet ovanför vattenytan. Då tog jag ett kraftigt grepp runt hennes mjuka mage och pressade ner henne till bottnen igen. Jag kunde se hur hon gapade med munnen, och sträckte ut tungan i hoppet om att få syre. Men katter vet antagligen inte att man kan få problem att andas under vatten om man inte har gälar, och hennes lungor fylldes istället med iskallt vatten. Jag höll henne under vattnet i ungefär ett par minuter tills hon slutade sprattla. Och jag kunde se hur livet sakta slocknade i hennes ögon."

Skulle jag möta honom på stan så vettefan alltså. :mad:
Hoppas han får hela lerum m.fl efter sig.

Kan säga att han lär inte kunna visa sig ute i Lerum mer för då blir nog det sista han gör.
F-n alltså. Jag ser när jag blundar hur den stackarn kämpar för sitt liv.:cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
619
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 797
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V