Djurplågare tejpade igen ponnyns mun med silvertejp

I två timmar stod en ponny med igentejpad mun i en hage i Johannishustrakten på söndagen innan förbipasserande kunde hjälpa hästen. Någon hade tagit sig in i hagen och tejpat igen ponnyns mun med silvertejp.

Hur vet man att den stod så I just två timmar?
Jag tänkte också på det men det måste vara nått med att det hänt i tidsrummet från det att den blev utsläppt och att det upptäcktes/någon varit och fodrat/fyllt på vatten/kollat hästarna dvs att den inte stått ute hela dagen "obevakad". Så då kan man väl anta att iaf max 2h har stackaren gått så sen någon såg till den men inte längre🤔

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: Ceta
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 188
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 465
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka