Djursjukhuset i Gammelstad testar ambulerande praktik

(Ridsport)
Tre dagar i veckan åker en veterinär från det privatägda djursjukhuset i norrländska Gammelstad ut på gårdsbesök. I bilen finns utrustning för ultraljudsundersökningar, gynekologiska kontroller och endoskopi.

Läs mer...
 
Sv: Djursjukhuset i Gammelstad testar ambulerande praktik

Underbart!!! :bow:

Jag som ursprungligen kommer från de där trakterna vet att behovet är hur stort som helst. Norrbotten är Sveriges största län, 98 911 km². Allt vi haft att tillgå hittills har varit en ATG-klinik, i hela länet som sagt... :grin:
 
Sv: Djursjukhuset i Gammelstad testar ambulerande praktik

GUD VAD BRA!!
Bor uppe i Luleå och det är INTE kul att försöka få en veteriär till stallet.

Senast hade vi ett föl med ett uppfläkt knä..,vi fick vänta i 2 TIMMAR innan jourhavande vet kom ut pga att han stod och hade en inbokad hundkastrering på jour tid!!!, när han sen kom visade det sig att han var totalt inkompetent vad häller hästvård!!!! Heja Lule säjer jag bara...
 
Sv: Djursjukhuset i Gammelstad testar ambulerande praktik

Håller med. Stod med kolikhäst en vinter och det var alltid ett lotteri vem som skulle ha jouren vissa dygn... När en viss vet. hade telesvaret på blev man nervös. H*n stod alltid minst en meter från hästen och hoppade till när den rörde sig :crazy: Tack och lov att denn* slutat nu.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 453
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 879
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp