Djursjukvårdare Danmark, Kolding.

Cillen89

Trådstartare
Min dröm har alltid varit att få bli djursjukvårdare med inriktning häst, och ända sedan jag var liten var planen att gå naturbruksgymnasie och sedan läsa till djursjukvårdare i Skara, lättare sagt än gjort. Är nu 21 år och tog studenten från naturbruksgymnasie med inriktning häst för 2 årsedan, och jag har väl mer eller mindre insett att det är lika sannolikt att jag kommer in i Skara som det är att kunna cykla till månen :angel:

Men nu har jag fått veta att det finns en djursjukvårdarutbildning i Danmark, Kolding, men vet inte så mycket om den, mer än att man måste ha gått grundskolan (vet inte hurvida man jämför med Sverige, då man går 10 år i grundskola i Danmark), och att man måste ha hittat praktikplats innan man börjar på skolan, men det är väl det jag vet i princip.
Någon som känner till något om den utbildningen? Någon som gått den? :)

Sv: Djursjukvårdare Danmark, Kolding.

jag drömmer också om att gå på skara, kommer inte in och hade samma tankar som du, att åka till danmark. har surfat runt lite och hittade ett forum där dom tog upp samma frågor som du. det verkar vara svårt för svenskar att få plats på kolding eftersom deras system skiljer sig från vårt. bla kräver dom att man får lön av sin praktikplats, här i sverige är det oftast inte möjligt. dom som sökt kommer därför inte in. men det måste ju gå på något sätt, så fortsätt leta!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 390
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och... 2
Svar
25
· Visningar
2 512
Senast: Turali
·
Hästmänniskan Min högsta dröm är och har alltid varit att jobba med djursjukvård, gärna då med häst naturligvis. Jag är 24 år, har försökt i ett par...
Svar
13
· Visningar
2 958
Senast: canine
·
Hästmänniskan Anonymt nick därför att många av mina vänner hänger här och jag orkar inte med att de lägger sig i.... Jag känner mig i bland som... 2
Svar
20
· Visningar
3 962
Senast: Fjorden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025