Cillen89
Trådstartare
Min dröm har alltid varit att få bli djursjukvårdare med inriktning häst, och ända sedan jag var liten var planen att gå naturbruksgymnasie och sedan läsa till djursjukvårdare i Skara, lättare sagt än gjort. Är nu 21 år och tog studenten från naturbruksgymnasie med inriktning häst för 2 årsedan, och jag har väl mer eller mindre insett att det är lika sannolikt att jag kommer in i Skara som det är att kunna cykla till månen
Men nu har jag fått veta att det finns en djursjukvårdarutbildning i Danmark, Kolding, men vet inte så mycket om den, mer än att man måste ha gått grundskolan (vet inte hurvida man jämför med Sverige, då man går 10 år i grundskola i Danmark), och att man måste ha hittat praktikplats innan man börjar på skolan, men det är väl det jag vet i princip.
Någon som känner till något om den utbildningen? Någon som gått den?
Men nu har jag fått veta att det finns en djursjukvårdarutbildning i Danmark, Kolding, men vet inte så mycket om den, mer än att man måste ha gått grundskolan (vet inte hurvida man jämför med Sverige, då man går 10 år i grundskola i Danmark), och att man måste ha hittat praktikplats innan man börjar på skolan, men det är väl det jag vet i princip.
Någon som känner till något om den utbildningen? Någon som gått den?