Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Har aldrig träffat denna människa personligen, o stämmer hennes rykte vill jag heller inte göra det!

Visst är hennes jobb viktigt! Bra att det finns djurskyddsinspektörer, men hon är känd för att jaga folk.. o att själv inte leva upp till sina egna krav. Därför blir jag inte förvånad, bara förbannad :devil:
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Oturen... var framme??? Seriöst! Oturen! En hund ska inte bitas och såvida den nu inte skulle få sin matte/husse attakerad så ska den int heller få För sig att bitas!
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Dessutom... OM det händer.. Hur kan man som djurägare bara gå därifrån utan att bry sig???
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Det förvånar mig inte ett dugg att en tjänsteman på miljöskyddet inte sköter sig bättre än vad hon gjort.



Hunden/hundarna måste må dåligt eller vara sjuka om de anfaller folk utan anledning.

Hon snackar om otur. Ja otur var det väl för hennes räkning att man nu får se hur pass dålig hundägare hon är. Och sedan säga att det var på fritiden. Hon ska väl för attan sköta sina djur oavsett om hon då arbetar som djurskyddsinspektör eller har fritid. Det får alla andra göra.

Lat är hon också som måste rida sin häst och samtidigt motionera sina hundar.

Antingen har hund/hundarna smärta och eller är sjuka i annat fall har hon isolerat dem för mycket eftersom de uppfattar främmande som hotfulla och angriper.Rädsla eller aga skapar osäkra hundar. Dom kanske tom får stryk för att lära sig lyda eftersom hon viftade med tillhygge(ridspö) för att de skulle ge vika.
Helt sanslöst!

Hundar som är aggressiva ska ha munkorg och har hon lite intelligens så låter hon en veterinär besikta de/den hund som bitit folk.

De som attackerats SKA även göra en anmälan till kommunens miljö-djurskyddsenhet på misstanke om att dessa djur far illa.
Dels pga aggressiviteten,dels för hennes sätt att hantera ärendet -hon sköter inte sina hundar om de är farliga för allmänheten,dels för att hon slog efter dem med tillhygge som var ett ridspö.

Då blir samtliga dokument offentliga och man kan följa ärendet som kommunmedborgare.

I all välmening om att värna om djurens skydd men det har gått för långt i mångt och mycket från dessa gamla hästtjejer som utb eller arbetar med djurskyddsfrågor enbart för att visa sig på styva linan.

Det finns vanliga djurägare med mer vett och sans i kroppen än hälften av kommunernas tjänstemän. Men så är det väl överlag inom hela förvaltningssystemet eller?

Hälso-miljö.skyddsinsp. Putte
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Fick tips om bukefalos sidor då jag söker hund för inköp och råkade av en slump få ögonen på denna artikel om insp. aggressiva hundar . Det gjorde mig bestört men inte förvånad.
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Ja stackars människa,vissa är otursförföljda.
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Kunde inte läsa artikeln. Den var nere
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

NU kunde jag läsa artikeln...


Privat och inte arbete! Hur kan hon påstå ngt sådant?
Visst är det privat men det har ju att göra med henens jobb! Har hon något hemma däruppe? *arg*

Så arrogant människa.
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Tycker det är skrattretande!
Mycket märkligt att vissa personer sitter på sådana tjänster och sedan uppför sig så skumt. :confused:
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Hennes hundar verkar ju springa runt som nån slags vargflock och attackera hur som helst! :eek: 2ggr på dagar...
Jag brukade också ha med min hund på ridturer, men så fort jag mötte någon, människa som djur, satt jag av och kopplade henne.
Det finns folk som är hundrädda eller av annan anledning inte vill hälsa på hunden.
Och hon ska ansvara för att andra sköter sina djur:mad:
 
Sv: Djurskyddsinspektörens hund bet sig fast i hans lår

Hemma på min gata, avlivade de en hund som bitit ett antal människor som gått förbi huset och hunden varit lös! Man borde inte ha en hund som har benägenheten att bita vem som helst, och desutom lös!

Kunde inte läsa artikeln, men kan man inte träna bort en sådan rädsla borde man inte ha en sådan hund!!!:mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dagbladet) Nu behöver man inte åka till Stockholm för att se den beridna högvakten. Fredagen den 8 juni kommer nämligen...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dagbladet) Stallkompisarna är ett projekt på Sundsvalls ridklubb, där de lite äldre barnen hjälper de yngre med hästarna. Något som är...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp