DNA typa??

S

Sara87

ska åka och kolla på en häst som har okänd härstamning, kan man göra ett dna test som visar vad det är för ras/raser i henne??

Kostnad?

Sv: DNA typa??

Nej, man kan inte kolla vad det är för raser i hästen via DNA-test. Man kan bara jämföra med förmodad mamma och pappa och därigenom bekräfta att det är rätt mamma och pappa som uppgivits.
Vet säljaren inte vem som ska föreställa mamma och pappa så kan inte DNA-test ge dig något tyvärr.

Om du inte ska ge dig ut och testa lite olika hästar och hoppas att du träffar rätt ;p

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 468
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 712
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka