Bukefalos 28 år!

hast_galen

Trådstartare
Hej. Hur går man till vägar om man vill dna testa sin häst? Då han står som okänd idag,
Är halvblod, fick höra stamen när jag köpte han, men inga papper på de, och kan man dna testa mot hans hel syster son är in regad?
Vad kostar det typ att dna testa han? Hur har ni gått till vägar?
 
En anledning till att hästar är registrerad utan stam är att uppfödaren inte betalat alla avgifter till hingstägaren. Så även om man via dna lyckas få veta en hästs stam är det inte fritt fram att få den registrerad med stam uan man kan behöva betala hingstavgifter och ibland även licens för hingsten.

Kontakta SLU för vad det kan kosta och om du måste ha tillåtelse från helsysterns ägare för att få testa din hästs dna mot hennes.
 
Okej, ,men tro hingsten har licens då de ska vara rambo, åh jag tror att den gamla ägaren hade alla papper men fick inte med dom vid köp, då vi intr var riktigt överens om pris och sånt,
åh syrran är ju in regad året efter, men ska kolla med henne om de och ringa SLU
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 925
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: fijja
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 424
Senast: JennyLz
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 803
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp