Döbert träns

bambi82

Trådstartare
247705_1903140551146_1620700281_1968346_5253230_n.jpg

Den här lilla killen vill ha ett Döbertträns. Han måste ha x-full (har sen tidigare ett rundsytt kandar helt i svart som är för litet) och vill ha ett svart träns med bred vitfodrad nosgrimma.

Skulle det va snyggast med vanligt eller rundsytt? rundsytt kanske ser lite larvigt ut då han har såpass stort och grovt huvud?

Senast ändrad:
Sv: Döbert träns

Jag tror rundsytt blir kanonbra på honom! :laugh:

Vilken härlig uppsyn han har! Fin kille!

Gör inget om huvudet är stort bara nosgrimman är bred tycker jag. :)

Tänk på Briar, han har ju ett jättegrovt och stort huvud men ändå snygg med rundsytt.

Jag har ett rundsytt Döbert kandar och ett platt träns. Enklare att byta pannband, putsa etc om det är platt. Sen kostar det rundsydda 1000 kr extra.

Men! Råder dig inte att ta vit nosgrimma! Jag har det på båda tränset och kandaret, och kandaret har hållit sig ganska fint eftersom det är nyare och inte användt lika mkt men tränsets nosgrimma har blivit så himla ful och tråkig. Alldeles gråbeige. Jag har färgat in den med läderfärg flera gångar men det blir inte riktigt bra... :(

Var är kandaret för litet förresten? Jag tog nämligen extra full på mitt eftersom jag tycker det är så fult när remmarna blir platta längst upp, jag villa ha det runt hela vägen sas. Det är iaf enormt, och trots att jag satt dit en tjock pad under nackstycket så har jag fått göra extra hål på alla håll förutom bakstycket till nosgrimman som var alltför kort. :/ Så den remmen fick jag byta ut. Den är mindre än på tränset som bara är stl full. Men även där är den kort jmf med mina andra träns i stl full, så de verkar ha små nosgrimmor.

Senast ändrad:

Är både sidtyckena som blir för korta och så blir inte nosgrimman snygg, går att knäppa på typ yttersta hålet men då blir remmarna som går upp till nacken att sitta för långt fram så ser dumt ut. Haha hoppas du förstod min beskrivning :)

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 759
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 966
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 826
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka