Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rent krasst finns det alltid en risk att hundar dödar katter, ffa utomhus. Men om man fostrar dem sedan valpar att katterna tillhör hushållet brukar det gå bra.När jag blir pensionär funderar jag på att köpa en Kuvasz som kan få vakta mina getter. Nu undrar jag om det finns en risk att den dödar mina katter?
De dödar det de anser är ett hot, eller stör. En bekant i USA har boskapsvaktande hundar för att skydda får mot pumor. Hennes ena hund hoppade in till grannen och dödade deras quarterhäst - den sprang och busade så fåren blev rädda...När jag blir pensionär funderar jag på att köpa en Kuvasz som kan få vakta mina getter. Nu undrar jag om det finns en risk att den dödar mina katter?
Var det en Kuvasz? Sedan kanske man inte ska ha grannar i närheten om man har herdehundar…De dödar det de anser är ett hot, eller stör. En bekant i USA har boskapsvaktande hundar för att skydda får mot pumor. Hennes ena hund hoppade in till grannen och dödade deras quarterhäst - den sprang och busade så fåren blev rädda...
Jag har tyvärr hört om ett par fall där herdehundar tagit mindre hästar.De dödar det de anser är ett hot, eller stör. En bekant i USA har boskapsvaktande hundar för att skydda får mot pumor. Hennes ena hund hoppade in till grannen och dödade deras quarterhäst - den sprang och busade så fåren blev rädda...
Ja det är enormt stora starka hundar. Det finns goda anledningar att inte ha dem i länder med allemansrättJag har tyvärr hört om ett par fall där herdehundar tagit mindre hästar.
Jag låter det dock vara osagt om varför osv (i nått fall så jagade hundarna i flock och klippte en av gårdens ponnies).