Sv: Döden

Tack för tipset, väldigt intressant :bow:

Gillade inte programledaren dock, mer finkänslig och proffsig får man gott vara!
Och kvinnan som planerade sin egen begravning, usch och fy! :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Döden

Håller med om att det var en mycket tänkvärd och intressant dokumentär!

Men jag tyckte verkligen inte om hur programledaren var.. otroligt oprofessionell.
 
Sv: Döden

+ hier

Hur tycker ni programledaren borde varit?

Jag tycker hon gör ett jättebra jobb, visar att hon är människa och ställer bra frågor.

TS: Tycker det är en jättebra programserie som alla borde se, även om man är rädd. Rädslan för döden i det svenska samhället är ett jätteproblem, för om någon nära dör försvinner många istället för att ge stöd när man behöver det som mest. Så inte bara förlorar man en nära, utan man förlorar även många i sin omgivning pga deras rädsla :(
 
Sv: Döden

Inte kollat länge men anser väl inte att man ska säga "får man vara med och bränna de"? Borde kanske sagt något i stil med "får man kolla på när de kremeras?"
 
Sv: Döden

Jag som inte är det minsta rädd för döden tyckte att programmet kändes lite löjligt. Varför skulle man vara rädd för vad som händer med kroppen liksom? Det är väl snarare allt efteråt som är läskigt isf, vilket jag heller inte tycker är läskigt.

Så nja, jag vet inte... Får se om jag tittar mer.
 
Sv: Döden

Tycker den är bra, jag gillar hur programledaren vågar närma sig de här frågorna utan den stela och obekväma högtidlighet som brukar omgärda ämnet annars.

Jag hoppade dock över avsnittet om barn, där föredrar jag faktiskt att sticka huvudet i sanden...det är bara för jäkla hemskt att barn kan dö :(
 
Sv: Döden

Inte kollat länge men anser väl inte att man ska säga "får man vara med och bränna de"? Borde kanske sagt något i stil med "får man kolla på när de kremeras?"

Fast?
Det är just det som händer. Hettan smälter, elden bränner.

Ser inte något fel med vare sig att "gömma sig" bakom ordet kremera, när det är samma betydelse som bränna. Eller tvärtom.
 
Sv: Döden

Jag som inte är det minsta rädd för döden tyckte att programmet kändes lite löjligt. Varför skulle man vara rädd för vad som händer med kroppen liksom? Det är väl snarare allt efteråt som är läskigt isf, vilket jag heller inte tycker är läskigt.

Så nja, jag vet inte... Får se om jag tittar mer.

Klockan 17 på dagarna går ett program på tv4 fakta "Jag dog, men överlevde"

Jag ser på detta med största intresse :)
 
Sv: Döden

Jag håller med dig. Jag tycker det är bra att programledaren inte använder sig av en massa fina omskrivningar utan säger det man faktiskt gör. Hela tv-serien går ju ut på att inte avskärma sig från döden, vilket vi i vår tid är experter på, så varför ska man väva in orden i skyddande "fluff"?
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 342
Senast: MiaMia
·
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Rosett
·
Övr. Hund När jag slog på TV:en idag var det ett intressant program om räddningshundar på SVT 1. Det är ett norskt program som dels följer...
Svar
2
· Visningar
502
Samhälle Hej Såg av en slump igår att SVT har köpt in Hartland säsong 8 😀 Lite lustigt att de börjar med säsong 8 🤷‍♀️ Såg serien för länge...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp