Dölehästen

V

Vidar

Är det någon som vet någonting om Dölehästen, undrar om det är någon i Sverige som äger eller föder upp? Jag såg denna ras på TV och föll direkt...
 
Sv: Dölehästen

Det finns ett antal dölehingstar i avel i Sverige. När de kommer hit räknas de som nordsvenskar. Skrimsblessen, Isvind, Teigeblesen, Heirums Nils, Bronson, Ellabron och Elveligutten är alla dölehingstar men i Sverige går de som nordsvenskar. Det har importerats en hel del dölehingstar de senaste 20 åren så det finns en hel del påbrå från Norge i dagens nordsvenskar.
 
Sv: Dölehästen

Sundmin ska vara med också, så tror jag listan är komplett på de dölehingstar som verkar i nordsvensk avel i år.
 
Sv: Dölehästen

hej! jag har importerat två döleston från Norge,mycket fina ston exteriört och dom
rör sig bra och har ett otroligt bra psyke.
har avlat en del på dom,
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som vet någonting alls om denna sällsynta ras? Trodde den var ”ny”, men det verkar som om den godkändes av FCI redan på 60-talet...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: kolblakkur
·
Avel Sitter och drömmer mig bort och kollar på till salu annonser i Horse & Hound. Vad som slår en direkt är att mankhöjden pendlar mellan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 530
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 252
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp