Dogs 101 - motion

Sv: Dogs 101 - motion

med, men jag kollade på OES. De behöver mycket motion, 1 timme om dagen :eek:

:p

Samma med RR. Den krävde extremt mycket stod det - minst en timme om dagen :grin:

Annars stämde det mkt bra tycker jag. Det poängterades t ex att den behövde mer stimulans än många andra hundar (här sa de mer än labbar :smirk:) för att inte bli destruktiva.

Senast ändrad:

Fast det var väl ungefär detta som jag funderade över angående bulldoggen - de tillfrågade ska vara "experter", men ändå så är kraven på motion så låga - är det inte lite märkligt? Även amerikaner måste väl motionera sina hundar.

Det var i alla fall flera stycken här som tyckte att deras raser var fint presenterade - bra! :)

<snip>

Sen stör jag mig bara på Akita klippet som faktiskt borde hetat Great japanese dog, trots att de är lika och delar ursprung så är de ju faktiskt skilda raser. Det är nämligen övervägande sånna med i klippet vilket syns "typen" men framförallt på färgen. Saxat från Akitans rasstandard:
<snip>

Nu ar det ett Americanskt program och American Kennel Club har inte den distinction. I AKC finns inte "Great Japanese Dog", bara Akita.

Vad det galler motionen ar det ocksa en kulturell skillnad. De allra flesta har I USA motionerar inte sina hundar... Aven om de promenerar med hunden ar det vanligtvis langt, LANGT, fran motion, sa jag tycker att de hanterar den delen ganska bra med de olika raserna. Atminstone trycker de pa att de raser som absolut MASTE ha motion behover det.

Tyckte det var bra iaf att de sa att de behöver ytor att regelbundet springa på, och att settern är en mycket aktiv hund och inget för soffpotatisen. Men aldrig arg, och romantisk..?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka