Bukefalos 28 år!

Dom har blivit heltokiga

N

Nellis

hästarna förstås... På morgonen står lillhästen o sparkar bakut i boxen medans jag leder ut gammeln (det är ca 20 m från stallet till hagen, så det tar inte särskilt lång tid!!) Så nu är det hål i väggen och snart klättrar hon väl över...

Så, då började jag ta ut lillhästen först, och då blir det samma visa med gammeln (inte riktigt, men nära på!).
När jag tar in dem en o en är det inga problem:
Vad trött man blir, vad kan man göra??
 
Låt dem gå ut samtidigt, sätt på el-banden eller liknande ända till stallets väggar, så är dom nog nöjda som kan komma ut samtidigt så ni slipper oväsen och söndersparkade boxväggar.....
Ett litet tips,bara.... :)
Själv brukar jag låta min häst gå ut till sin hage själv,beroende på hennes dag och humör.
Fast just nu är det stallägar´n som "alltid" släpper ut hästarna så jag vet inte hur det är nu och hon sa ingenting om detta,fast hon är lite hästrädd och äger själv ett stort och grovt halvblod :crazy:
och han är så jobbig bara som den....
---------
www.bokebacken.com
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 417
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 380
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 986
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp