Domän och webhotel

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Mykatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 017
M

Mykatt

Jag undrar om jag köper en domän, ingår då webhotel? Kan någon förklara detta lite närmre för mig...?

Det beror på var du köper domänen. En del säljer bara namnet, andra har även webhotel.
Ska du ha båda så är det oftast så att du köper tjänsten 'webhotel' och får domännamnet 'på köpet' (eller till lägre pris än om du bara köper namnet) när du binder upp dig för en viss tid på hotellet.

Re: Domän och webbhotel

Om du ska ha en .se-domän är det klokt att köpa det tillsammans, eftersom .se bara säljs genom ombud. Det billigaste jag har funnit i det fallet är www.loopia.se .

Annars kan du köpa separat t ex en .nu-domämn hos www.nunames.nu .

För .info- och ,com-domäner tycker jag att www.resurser.net och www.spray.se verkar prisvärda. Jag har en tråd om dem på detta forum, men det har inte blivit så många svar.

Via www.joker.com kan du köpa dessa domäner utan webbhotell.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 108
Senast: Enya
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
1 039
Senast: Mirre
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 536
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka