Dominant sto

Jag tycker du ha fått bra svar med alternativ som jag hade valt. Vi hade faktiskt ett sto som betedde sig liknande ditt, dock upplevde aldrig jag eller min andra kollega problemet men den tredje kollegan fick problem. Stoet svarade upp på långpisken och att gå in i en kamp med en häst, det är inte särskilt smart. Kollegan löste dock problemet med att alltid lägga ut några hötussar, och vips så kunde hen både släppa hästen i hagen och komma ut utan en skråma eller konflikt. Kanske inte hållbart och kanske inte den bästa, mest optimala lösningen men för hen funkade det (tyvärr är arbetet förlagt så vi är "ensamma" en dag per vecka på gården).
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·
Hästhantering Har ett litet stall med två hästar, min egen och en inakordering. De har känt varandra i över ett halvår nu, men kan inte gå ihop utan...
Svar
13
· Visningar
1 939
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 576
Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp