Novelette

Trådstartare
Hejsan!

Jo, det är så att jag är ju väldigt förtjust i läderfärgen cherry(ebony, bordeux heter det ju också).
Pratade med en kompis idag och hon sa att sadelmärket Domino har färgerna svart och cherry som standardfärg på sina sadlar.

Vad är det för sadelmärke och vart kan man hitta det? Stämmer detta verkligen? Annars är ju cherry inte så vanligt har jag fått för mig.

Tacksam för svar! :D

Sv: Domino

Jag har sett den där dressyrsadeln på H**ks i Ebony som de har på bild...DEN var vacker :love: :love:

Är det bra kvalitet på Stübben? Men skulle man egentligen våga köpa en sadel på postorder??

Blir färgen mörkare? Tror ni den skulle passa en mörkbrun(nästan svart) häst?

Oj, vilka problem jag har :D
Men det är ju skoj!

stübbens ebony är mörkbrun, men om det är lite mer rödbrun du är ute efter är deras havanna mer rätt. Specialbeställde min allra första sadel (stubben flatback) i havanna, skitsnygg var den!

Stübben är kvalitetssadlar och de går att få tag på i många ridsportbutiker som säljer sadlar, inte bara Hööks.

Mörkbrun/svarta hästar passar ju i vilka färger som helst.

Novelette skrev:
Ja det kanske de heter...?? Vad är det för märke då?

det är en sadel som är handgjord i argentina. en bra sadel till oftast svängda ryggar.. sälja ny från ridin ( för att få en sadel från dem måste du passa ut den,, dvs att den ska passa också, annars säljer dom inte den till dig) även dem som säljer Amerigo.

Sadeln använder sig av barbacka punkten som hästen är mest bärig på dvs inga kilbossor!!

och ja de har färgen de eftertracktar som standar färg.. ( du kan även käpa stigläder i samma färg där,,) för övrig finns sadlarna i : svart och oak också som standar..

Nej, jag tycker också det låter dumt...som att köpa skor på postorder typ...fast lite värre kanske ändå...

Vart hittar man Rid in? Eller har jag missuppfattat texten?

Du får gärna förklara det där med barbackapunkten lite mer...är ganska nollställd :eek: :D

Ah! Jag hittade Rid in! Men tyvärr har de ju inga bilder...var kan man se dessa sadlar?

Hur ser färgen oak ut??
:confused: :D

om du vill ha en sådan sadel så måste du prova ut den på hästen.. så om du vill ha den så är det bara att beställa tid.. då kan du se färgerna också..

Stübben sadlarna är super!
Jag tror vi köpte vår..omkring 95 kanske, 94? är inte säker.. Det syns typ inte..
Kan ju bero på mammas omvårdnad med, hon är EXTREMT rädd om den sadeln.. M en den är svinskön faktiskt.. Jag vet inte vad vår färg heter men den är typ.. mörkbrunröd.. på nå sätt!

:love: :love: :love:
Är det dressyr, allround eller hopp?
Du har ingen bild?
Har letat o letat efter "den perfekta" sadeln (ja, utseendemässigt iaf...man måste ju börja nånstans)

Dressyr! Jag ska kolla, isåfall har jag den bara på hästen!
96 var det vi köpte den, men den är såå.. bra!
Min kompis är Rösli fantast, de sadlarna finns också i någon rödbrunmörk nyans..!
Men då tjänar man nog mycket på att köpa begagnat, det gjorde hon och den är gudomlig den med.. Mina två favorit sadlar..

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 580
Senast: honung
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 303
Senast: Marty
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 426
Senast: Otter
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka