Dop-present

Wassego

Trådstartare
Jag ska bli gudmor till min bästa vänninas underbara lilla grabb.
Men vad köper man för present när man är gudmor?
Jag vill inte köpa de här typiska presenterna (som ändå ingen till ha:grin:)
Jag vill komma på nåt personligt.
Hjälp!
 
Sv: Dop-present

OM de bor i hus och planerar att bo kvar köp ett presentkort på ett fruktträd! Det har jag gett bort och det var mycket uppskattat av den som fick det. (såvida de inte har hela gården full redan förstås!)
 
Sv: Dop-present

Tilde fick en skitsöt spargris hon uppmärksamma att jag klämde på några dagar innan. Även ett brev där hon skrev att "hemma hos mig har du en skattkista......." ett fondsparkonto alltså :)
 
Sv: Dop-present

Min son fick ett helt vanligt fiskedrag som det på baksidan var ingraverat: till ... på dopdagen från... Enligt oss den mest tilltänka och besta presenten!
Även uppskattat att få personliga sagoböcker där man fyller i barnens namn osv och så trycks det i boken! Finns massor av sådana sidor på nätet!
 
Sv: Dop-present

De bästa sakerna Nova fick när hon döptes var en spargris i form av en gunghäst och ett fotoalbum med "silver" omslag. De tillhör väl de typiska sakerna, men kul att ha tycker jag! Nu var tyvärr båda dessa från hennes pappas sida så de står kvar hemma hos pappan.

Annars tror jag personliga saker går hem. En tjusig fotoram med namn, födelsedatum mm tex skulle jag uppskatta i alla fall.

An barnet tror jag ett sparkonto eller fonder uppskattas mest när dom blir stora. Dom skiter nog fullständigt i en silversked eller ett halsband;)

Men se till att låsa det till barnet!

Jag fick ett sparkonto när jag döptes som mina föräldrar sedan tömde när det krisade. Jag fick alltså inte en spänn...

Nova har ett fondsparkonto som min morfar fixat. vem som har tillgång till de vet jag dock inte. Sen så öppnade jag och hennes pappa ett konto till henne som doppresent, där satte även andra in pengar. Det måste vi båda skriva på för att plocka ut nått ur, och de lär knappast hända eftersom vi är skilda nu;) Jag vill använda dom till en ponny å han till nått annat. Så hon får dom när hon är 18 helt enkelt=)
 
Sv: Dop-present

OM de bor i hus och planerar att bo kvar köp ett presentkort på ett fruktträd! Det har jag gett bort och det var mycket uppskattat av den som fick det. (såvida de inte har hela gården full redan förstås!)

Lysande!
Det får det nog bli :bow:
 
Sv: Dop-present

Till mitt gudbarn köpte jag en sådan samlarbil i trä, från Playsam (tror jag det heter) och jag hoppas han uppskattar det när han blir lite större åtminstone.
Min Milton fick en sådan i födelsepresent av mina gudföräldrar tillika min faster och farbror och gladast i nuläget är väl jag, men jag hoppas och tror att Milton uppskattar den när han blir vuxen och förstår lite värdet i den och glädjen i att ha synligt i hemmet =)
 
Sv: Dop-present

när vi döpte elias fick han 2 fotoalbum, 4 silverramar barnbestick och graverad mugg, och lite annat, fina men ganska tråkigt kan jag tycka.
vi fondsparar till elias och de var flera stycken som istället ville bidra till det istället.

när elias kusin döptes köpte vi en speldosa från inspiration, och lite kläder.
 
Sv: Dop-present

Jag snubblade över personligt vävda babyfiltar häromdagen på nätet, något jag själv önskar att jag hittat innan både bekantas dop och att tipsa med inför min dotters dop (bara ett år för sent nu :p) som man kan få med dedikation från den som gett den, mysigt, kan jag tycka. Och något som är både användbart och kul att ha sen.

Ser ut såhär till exempel:
4134984-origpic-cded96.jpg
 
Sv: Dop-present

Presentkort hos en riktig "proffsfotograf" som är duktig och van att fota barn, och så en förstoring, även om man tar mycket kort själv så blir de korten lite speciella och något man kan ha glädje av i många år.
 
Sv: Dop-present

*kl*
Jag köpte en blå rosenbuske och en p.o.p kanin :)
Jag blev nöjd med det och jag hoppas min gudson (o hans föräldrar) också blev det :)
tack för fina tips, det är ju troligt att man kommer att gå på fler dop i sina dagar :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
741
Senast: Malin_L
·
Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: hastflicka
·
Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 223
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
1 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp