Present när man kommer till vänner.

Tranan

Trådstartare
Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem.
par i medelåldern två barn två med allergier, lakto och gluten och en med parfym allergi.
Vad tycker ni att det är lämpligt att ge.
 
Ska det vara en present till paret eller till hela familjen?

Om till paret så tycker jag om att få en blombukett. Om det känns tråkigt så är ett annat exempel att ge någon god olivolja, marmelad, kex (tex två sorter där ena är glutenfri och andra laktosfri om det är olika personer med dessa allergier), samt någon god hårdost (hårdost är oftast fri från laktos).
 
Ska det vara en present till paret eller till hela familjen?

Om till paret så tycker jag om att få en blombukett. Om det känns tråkigt så är ett annat exempel att ge någon god olivolja, marmelad, kex (tex två sorter där ena är glutenfri och andra laktosfri om det är olika personer med dessa allergier), samt någon god hårdost (hårdost är oftast fri från laktos).
Jag vill ju att alla ska få något
 
Blommor är ju klassiskt, men kanske blir svårt om ett barn är allergisk mot parfym eftersom blommor också kan lukta starkt.
Kanske någon finare flaska med äppelmust eller liknande, som hela familjen kan dricka tillsammans. Går ju att utöka med tipset ovan och lägga till något ätbart också.

Beroende på barnens ålder så kanske en tidning eller pysselbok skulle kunna passa, om du vill ge dem något lite mer barnanpassat.
 
Tänkte spontant på en fin, grön växt som kan fungera bättre än en doftande blomma mtp allergin :) Ska det vara till hela familjen tänkte jag också på något sällskapsspel, som någon annan redan föreslagit. Eller pyssel. Är man bjuden på middag och vet vad ni kommer äta, kan man också fråga om man kan ta med något tillbehör eller passande dryck till maten :)
 
Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem.
par i medelåldern två barn två med allergier, lakto och gluten och en med parfym allergi.
Vad tycker ni att det är lämpligt att ge.


Plocka ihop en liten korg med med någon fin olja,, glutenfria kex eller gör eget knäckebröd på majsmjöl som du bryter i bitar och lägger i en påse med snöre koka eller köp en marmelad och lägg till något barnvänligt beroende på ålder som böcker, pyssel eller något liknande. Allt beror ju såklart på vad det får kosta. Annars är spel som nämnts en bra ide tycker jag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 189
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
732
Senast: Malin_L
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Halcyon
·
Tjatter Fick en inbjudan från en vän/fd kollega som gifter sig snart, inbjudan kom 2 veckor innan bröllopet. Nu vet jag att de kör väldigt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ Australien
  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp