Bukefalos 28 år!

Dop-present

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tillis

Trådstartare
På söndag är det dags för dop av min lille brorson, och då kommer man självklart till den svåra frågan - vad sjutton ger man i doppresent? :confused:
Förra brorsonen fick sådana där mindre bestick för barn, men hur kul är det att ge samma till detta barn...?

ALLA förslag mottages mycket tacksamt! Jag har fullständig idétorka!

Mvh Tillis
 
Sv: Dop-present

Jag har varit på två stycken dop. Det var en gammal kompis som blev pappa, båda gånger. Jag och min sambo grubblade länge innan vi kom på vad vi ville ge. Vi gav, båda gånger, gosedjur! Det var mycket lyckat, både hos föräldrarna OCH hos barnet som döptes! Den ena killen kan inte sova utan sin hund han fick av oss för tre år sen!

//Alice
 
Sv: Dop-present

I somras när min kompis son döptes, fick han en present av några släktingar som var väldigt uppskattat; han skulle bli fotograferad av en fotograf, och fick även en ram med plats för typ 5 bilder i.
Jag såg "tavlan" med bilderna för någon vecka sen. WOW! Fotona var i svart-vitt och superfina.
Vet inte hur mkt det kostade (säkert en hel del), men ni kanske kan gå ihop om presenten?
 
Sv: Dop-present

Jag har köpt ett set med lera som man trycker barnets hand eller fot i och sen torkar man den. Det finns lite olika modeller och ibland finns det ramar som är kombinerade med en del för avtryck och en för foto. Jättetrevliga.

Den enklaste modellen jag såg var enbart lera i en fin ask och kostade 99 kronor.
 
Sv: Dop-present

Lydia skrev:
I somras när min kompis son döptes, fick han en present av några släktingar som var väldigt uppskattat; han skulle bli fotograferad av en fotograf, och fick även en ram med plats för typ 5 bilder i.
Jag såg "tavlan" med bilderna för någon vecka sen. WOW! Fotona var i svart-vitt och superfina.
Vet inte hur mkt det kostade (säkert en hel del), men ni kanske kan gå ihop om presenten?

Har jag också gett bort och det blev väldigt uppskattat så det kan jag verkligen rekommendera med. Vi var några som gick ihop om det och hur mycket det kostar beror nog lite på vilken stad man bor i, det är säkert dyrare i storstad men där kanske det å andra sidan finns fler fotografer att välja på.
 
Sv: Dop-present

Det låter ju lite gulligt faktiskt... Men var hittar man ett sådant set?

(Gosedjur fick han av mig när han föddes för tre månader sedan, så den nallen ligger bredvid honom i sängen hela tiden.
Fotobeställning eller vad man ska kalla det låter också som en jättebra idé, men det blir tyvärr lite för dyrt då jag är själv på presenten).

Mvh Tillis
 
Sv: Dop-present

Jag hittade mitt set på en färgbutik, där de även har lite presentgrejer. Jag har sett det på fler ställen med, undrar om det inte var någon bokhandel eller fotobutik. Gissar att du bor en bit från Västerås, för det var där jag handlade min.
 
Sv: Dop-present

Mmm, 50 mil enkel resa är nog lite väl långt.
Men jag ska gå in i färgbutiken där jag tidigare köpt akvarellfärger och sådant - de borde ju ha!
Tack för tipset!

Mvh Tillis
 
Sv: Dop-present

Panduro har sådana handavgjutningset eller leksaksaffären.
En anann roligt doppresent hitttar du på www.sagofabriken.se
Böcker där man använder barnets namn, adress och personer i omgivningen.
 
Sv: Dop-present

Tänk på att ge likvärdig present bara. Om du gav bestick förra gången kan du ju ge tallriksset den här gången.
 
Sv: Dop-present

Jag har gett bort lite finare sagoböcker.
Tennsaker är ju ingen större hit.
För den med en tjock plånbok så kan man
beställa hem ett set där man först gör
avtryck i lera och sedan får det tryckt i
glas, eller om det är kristall. De ser jättefina
ut, i alla fall på bild, men kostar en hel del.
 
Sv: Dop-present

När Elias döptes fick han flera bra och roliga saker.

Bla så fick han:

En fin Sagobok

Lakan till spjälsängen

En sån sagobok som någon skrev om här innan mig. Där namnet på honom och familjen är med. Jättekul och personligt!

Ljusstakar att ta fram på födelsedagen

Stor nalle

Kläder

Ett fondkonto

Lycka till med pressentköpet!!

// Anna
 
Sv: Dop-present

Det finns små fotoalbum, med fotoram på framsidan t.ex.!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi...
2
Svar
35
· Visningar
7 132
Senast: Miks
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 445
Senast: Fiorano
·
Äldre Är jag en jättehemsk och otacksam människa om jag blir irriterad på att barnen alltid bara får saker av sin mormor i present som går...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 008
Senast: Lipperta
·
Relationer En av mina bästa vänner fyller år snart och jag skulle så gärna vilja hitta någon riktigt fin present till honom. Han påstår att han...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp