Status
Stängd för vidare inlägg.
G

glittch

Ska på dop. Och undrar och ni har några tips på dopgåva?

/Zanna
 
Sv: Dop

* Sångbok med svenska visor.
* Kit som man kan använda att göra hand- och fotavtryck med.
* Målarförkläde med lång ärm (går även att använda som hakklapp; * Baby Björn har ett bra).
* Någon fin sagobok.
 
Sv: Dop

glittch skrev:
Ska på dop. Och undrar och ni har några tips på dopgåva?

/Zanna

Är det en tjej eller en kille? Halsband är liksom inte så gångbart till killar... ;)

Vad som helst utan de där prylarna i nysilver, de är bara FÖR anskrämliga! (Allt sånt sonen fick gick jag och bytte till annat!)
 
Sv: Dop

En egen tallrik (flat och djup) och bestick. Gärna sådana som kan användas när barnen blir äldre också. (H***näs har iaf haft sådant som mina barn har fått)
 
Sv: Dop

Oppna ett sparkonto i barnets namn med dig som formyndare. Satt in en slant vid fodelsedagar, julafton och andra bemarkelsedagar. Nar barnet fyller 18 far h*n kontot som present.
 
Sv: Dop

Jillybean skrev:
Oppna ett sparkonto i barnets namn med dig som formyndare. Satt in en slant vid fodelsedagar, julafton och andra bemarkelsedagar. Nar barnet fyller 18 far h*n kontot som present.

Om man inte är så nära bekant, typ moster eller fadder så verkar det lite "storslaget"...eller är jag bara snål här? :confused:
 
Sv: Dop

*barnbestick
*fint målad barn stol
*aktier i något kul företag
*någon personlig sak, min lillasyster gav bort sin favoritcd till dottern med ett långt brev om hur hon skulle lära henne vad bra musik är osv. Till saken hör att jag är ur usel på musik... ;)
*sparbössa, finns i massa olika utförande. Dottenr älskar sin gris i tenn och att stoppa i pengar i den.

Sen kommer jag inte på något mer just nu!
 
Sv: Dop

En Brio träleksak, finns många att välja på
En egen krok med roligt motiv
En bok, Pettsson kanske?

Personligen tycker jag att det är roligare att ge någon som barnet kan leka med än tex en nysilverbricka...
 
Sv: Dop

På nätet kan man hitta igen där man kan beställa en bok som blir tryckt med barnets namn och ibland med ett par kompisars. Min kompis fick en sån bok till sin flicka Emma, så boken handlade om Emma och kompisarnas namn var kusinerna. Jättekul grej, men tyvärr kan jag inte adressen. Nån annan kanske??
 
Sv: Dop

Tack så mycket för tipsen! Det är en liten pojke. Min bästa väns son:)
Har fått upp fantasin nu efter era tips. Funderar på att köpa en Nalle som har en "t-shirt" på sig med en bild på pojken och sedan skriva namnet och längd och vikt. Funderar också på en sagobok med barnets namn/ort osv är med. Som "Merrimon" nämnde.

Vill gärna ge något personligt el användbart, och inte massa silver som ska köpas bara för att det måste.
Har också funderat på ett halsband i guld med ingraverat namn i? Någon som vet ungefärligt pris? och kanske vet någon snyggt halsband som man kan gravera in ett namn i?

Mer tips är varmt välkomna:)
 
Sv: Dop

Min erfarenhet är att de halsbanden inte blir använda...en kille..njae. Vår son fick både lyckopeng och halsband med stjärntecken, men det kändes aldrig helt ok att sätta på honom det, och nu skulle han storvägra!

Nallen med t-shirten gick mej direkt till hjärtat - vilken kanonpresent! :bump:
 
Sv: Dop

Tack för tipset!
Blir nog nallen och något mer.
Här nallen och någon är intresserad utav att se Nallen
 
Sv: Dop

Jag gav bestick och sen tycker jag det är lite speciellt när man skriver en vers/dikt i kortet. Hittade en som jag tyckte var fin på nätet.
 
Sv: Dop

Vi gav ett antal fotografier som dom fick ta hos fotograf på barnet. Lite ovanligt och föräldrarna uppskattade det. Fina bilder på barnet blev det också och det är något h*n kan ha som fina minnen när dom växer upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
827
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Gör ett litet inhopp i den läskiga delen av buke 🙀 Vad ger man i present vid dop? Gäller min brorson, typ 2, kanske 3 år gammal...
Svar
19
· Visningar
1 395
Senast: Marty
·
Övr. Barn Jag är bjuden på dop om en dryg månad och tänkte höra med er som är föräldrar. Vad har era barn fått för dop/namngivningspresenter? Vad...
Svar
6
· Visningar
889
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp