Dopinganalysera foder?

Kaktuzblomma

Trådstartare
Kan man skicka foder på dopinganalys? För att se om det innehåller dopingklassade substanser? Vart vänder man sej isåfall? Pris? Tid?

Tacksam för svar.

Sv: Dopinganalysera foder?

Det kan man göra om man har råd, för det är väldigt dyra analyser. När man ser hur många substanser som är dopingklassade så förstår man att det kommer att krävas en hel del för att testa för hela listan. Så det kommer att kosta mycket och ta ganska lång tid. Vilket är en av anledningarana till att man tex inte testar alla deltagare när man gör dopingprov någonstans. Då kan man ju ibland berorende på vilken gren det handlar om utesluta vissa preparat från testen. Det kan man ju inte göra om man ska göra en test som garanterar att ett foder är fritt från doping klassade substanser.
Det flesta laboratorier som kan göra medicinskaanalyser kan utföra det så det gäller att hitta något som har tid att ta på sig jobbet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
871
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka