Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det vi gjorde (förutom tidgare nämnt) var att alltid berömma efter ritten! Jag gör det fortfarande, har bara hänt en gång att jag inte klappat efteråt, när jag var fruktansvärt besviken på hästen och vi hade höga krav att få bra poäng för lagets skull. Annars klappar jag alltid, på vem jag än sitter, för att få hästen till att tycka det är roligt och att det är nog inte så hemskt jobbigt ändå
När du tävlar, har du med dej din tränare på framridningen? Rider du efter något speciellt "schema" eller gör du olika beroende på hur pållan känns?
Rent känslomässigt, tycker du din häst KÄNNS mer avslappnad och med på noterna från början på framridningen jämfört med hemma?
Om det är framridning innomhus - absolut. Inte vid framridning ute däremot.
Hur ofta rider du ut? Hoppar? Inte rena dressyrpass alltså. Har funderat på om Cash kanske behöver stimuleras mer, men samtidigt blir det bara bråk om vi försöker ge oss iväg på tex. en ny ridväg ute i skogen som vi aldrig vart på förrut. Han är så förbannat tittig!
Men han dör på båda?
Men han dör på båda?
Klappar du även om det verkligen varit katastrof? Berömma måste jag nog bli bättre på isåfÖveröser med klappar och beröm om det kännts som en någorlunda bra ritt men annars är jag oftast så himla besviken på honom att det inte blir nåra klappar alls... Känns ju så himla fel att berömma när han verkligen gått in på banan och bara gått som ett ök!
Iofs har du rätt, hur ska han annars tycka att det roligt...
Ahja, det är iaf något jag har makt att ändra på direkten!![]()
På framridningen dör han aldrig?![]()
Visste du föresten att stubbar äter ponnyer? Det har jag då fått klarlagt för mig iaf![]()
Nej men jag menar att så fort någonting är ändrat minsta lilla blir han skrajsen.
Åh just det jag såg dina bilder när ni hoppar terränghinder! Det var annat än mina vackra bildäck/trälådor ute på ängen![]()
Vad tror du är bäst inför lördag föresten. Att rida fram ganska lång tid men jobba ordentligt så han blir lösgjord och mjuk eller rida fram lite kortare och hoppas att han har lite mera energi kvar? Jag tappar ju poäng både om han inte är tillräkligt mjuk eller om han inte bjuder.
Vi ska filma på lördag, och går det inte rent ut sagt åt helvete så kan jag försöka lägga in filmen här eller pm:a den till dig? Måste dock kila ner på stan och köpa en sladd mellan datorn och kameran så det blir lite kvalite på filmen, annars är det ingen ide!
Jajjamen dom medNej, stubbar visste jag inte men däremot stenar
Som tur är så går det ute, och inte i ridhus! *pustar ut*