Bukefalos 28 år!

Dottern vs mobbaren - vad göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

gul_zebra

Trådstartare
Pappa och jag har sedan ett bra tag tänkt att vi ska på Rättviks marknad. Men nu har det dykt upp ett problem... (Se tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=564416)

Vill väldigt gärna gå på marknaden, så som vi har väntat på den så vore det väldigt trist att missa den bara för nån idiot. Har även numera kontaktperson tilldelad av soc och en stor del av det vi jobbar på är att just få ut mig bland folk och hitta på saker istället för att sitta hemma, så marknaden är ju väldigt läglig. Tyvärr är kontaktpersonen upptagen i helgen så jag kan inte åka dit med henne.
Så, vad ska jag göra för att få honom att inse vad problemet är och inte ta med syrrans kompis så jag kan åka med istället? De enda alternativen enligt honom är att jag står ut eller skiter i det. Men skita i det, hur kul är det när man väntat i evigheter på det? Och stå ut, visst liksom... Skitkul att sitta där i en bil med en gammal mobbare och lyssna på hennes högljudda prat med syrran, må illa, skaka och helt enkelt vara allmänt livrädd för att hon ska kalla mig något igen... Jag pallar helt enkelt inte med det, vilket jag försökt förklara för honom men han vägrar lyssna på det örat.

När han beter sig sådär vill jag egentligen inte åka med honom heller, men som sagt - har sett fram emot det väldigt länge, och jag kan ju gå själv på själva marknaden när vi väl är framme. Honom behöver jag ju inte må lika risigt över i bilen dit.

Någon med tips?

(Ligger tråden rätt förresten? Är ju far/dotter-prat men samtidigt är det ju barnforum det här... Hmm...)
 
Sv: Dottern vs mobbaren - vad göra?

Såg att du kom iväg iallafall i den andra tråden :D - visst känns det väl ganska skönt? Allt går faktiskt inte som man tror!

Tänkte ge dig ett tips, vet inte om det hjälper dig, men... Det absolut värsta man kan göra är att vara vänlig mot sin fiende. Vänlighet går nämligen inte att försvara sig mot! Så länge man är/försöker vara djäklig tillbaka ger man bara den andre mer att gå på, så den absolut bästa hämnden är att spela oberörd och sedan vara vänlig, vänlig, vänlig. Spela deltagande och bekymrad över den andres problem (men spela bra, det får inte lysa igenom någon skadeglädje eller annat). Det finns nämligen inget som får folk att må så dåligt som att misslyckas med att sabba för någon annan. Och om man får sin mobbare att må dåligt av att ansätta en, får man ofta en inre styrka att gå vidare själv. En annan fördel med denna metod är att risken för att utomstående ska ta sida för den andre är minimal, de bevisar ju själva att de är korkade.

Är själv som utomstående inblandad i något liknande och jag kan se hur "mobbaren" växer varje gång den upplever ett framsteg. Skulle dessa framsteg inte synas så skulle h*n bara själv framstå som löjlig. Jag skulle tippa på att det mesta du utsätts för faktiskt bara är löjligheter om du tänker efter? Jag hejar då på dig, iallafall :bump: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 963
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 962
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 680
Senast: Och_Aye
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp