Bukefalos 28 år!

Dräktig, trots negativt test???

Sv: Dräktig, trots negativt test???

Borde inte de här eventuella fölen vara över året nu??? :angel: :angel:

Det var förskräckligt vilken gammal tråd att ge råd i. :p

/// ghost
 
Sv: Dräktig, trots negativt test???

Min foderrådgivare menar att fölston endast behöver extra mat de sista 3-4 månaderna innan fölet kommer. Annars är det bara att fortsätta med "normal" foderstat utifrån hur de arbetar. De sista månaderna ska man öka och ge extra tillskott.
 
Sv: Dräktig, trots negativt test???

Håller med!
Jag ger mitt dräktiga sto enbart grovfoder och mkt lite kraftfoder +giva med mineral. Allt efter foderrådgivarens inrådan. Jag kommer att öka givan vid årsskiftet - hon beräknas föla i maj 2005. Hon mår alldeles utmärkt.
Tilläggas skall kanske att hon inte rids eller körs utan endast "skrotar" med kompisarna i hagen.
 
Sv: Dräktig, trots negativt test???

Vi börjar med att ge stona mer kraftfoder när dom har en månad kvar. Det är rena avelsston som inte rids eller körs. Nu står dom på ett kilo hippo det ökar jag som sagt var en månad innan.

Nå blev det någe föl?
 
Sv: Dräktig, trots negativt test???

:)
Ja hbl-stoet är ju dräktigt men jydska pållan står kvar i danmark. Jag tar inte hit henne förrän hon är konstaterat dräktig så det tar nog något år till...*suck*
 
Sv: Dräktig, trots negativt test???

Thuja skrev:
Håller med!
Jag ger mitt dräktiga sto enbart grovfoder och mkt lite kraftfoder +giva med mineral. Allt efter foderrådgivarens inrådan. Jag kommer att öka givan vid årsskiftet - hon beräknas föla i maj 2005. Hon mår alldeles utmärkt.
Tilläggas skall kanske att hon inte rids eller körs utan endast "skrotar" med kompisarna i hagen.

Beräknas föla i maj 2005??? Vilket år är du på nu då??? :crazy:
Visserligen startades tråden 2004 men... :angel:

/// ghost
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: super
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 322
Senast: Elendil
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! För några månader sedan tog vi ett rektal palpation test samt ett blodprov för att se om vårat sto var dräktigt. Proven visade sig...
Svar
5
· Visningar
1 834
Senast: Tokyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp