Dräktighet..

glance

Trådstartare
Min häst står på ett stuteri och idag gjorde dom ultraljud på henne.., hon var dräktig men blåsan var väldigt "veckad"... vad menar man det det? Dom sa att dom sett det på fler sto som haft men mindre "veck". och då har dom väntat några dagar och gjort om det och då har det sett bra ut. Dom ska göra om ultraljudet på 4dagar.. men blev väldigt nervös, någon som varit med om detta förut?
 
Sv: Dräktighet..

Är du säker på att det var fosterblåsan som var veckad och inte livmoderväggen? Mitt sto hade förra året en väldigt veckad livmodervägg, flera ul gjordes, dräktigheten fortskred och nu är Khariad 2 1/2 månad.

Enligt vet. behöver det inte betyda något negativt.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 706
Senast: Skjøldur
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
935
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 174
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 688
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp