vinkelina

Trådstartare
då min golf gått sönder för femtielfte så börjar de vara dax att köpa (billig) bil

Önskar att den skall hålla ihop och kunna dra fullastad (två hästar) transport

BE kort finns

Vad skall ja välja. Drömmen är en jeep, men hittar inte så många just nu och jag skulle ha behövt en igår

Sv: dragbil

Volvo 940. 1800 på BE. Billig att laga, driftsäker. Går att få tag på fina ex från sent 90-tal. Slutade tillverkas -98. Dyr bensin men billig på alla andra områden. Hade det funnits 940 m 4-hjulsdrift hade jag köpt en, utan att tveka.

Subaru skulle jag rekomendera, men se till att det är 2,5l motorn för den drar släp bäst(mindre motorn blir för svag). Drar 1800kg på BE-kort.
Med ca 1300kg på dragkroken drar den 1,1 L/mil, i stan drar den 0,95 L/mil om man inte kör jättesnällt :angel:(annars drar den mindre, som bäst har våran dragit 0.8 i stan).
En -98 kostar ca 30-40000 om den har gått 20000 mil(våran har gjort det dubbla o funkar fortfarande riktigt bra :D)

njaa, grovt räknar väger väl hästarna kanske 1000 kg tillsammans (varmblod och finnhäst) så borde klara mig på kanske 1800 kg

Liknande trådar

Fordon Vi ska köpa nyare bil för att kunna dra 2000 kg (två hästar) och funderar på en Subaru Forester 2.0 automat årsmodell 2014 som har gått...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka