Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore jag du skulle jag ffa satsa på en bil med dieselmotor.
Det jag rekomenderar är Subaru, dock finns det inga begagnade med diesel, lanseras nu 2008..
Lycka till.
Kan du bortse från det där med 4x4 så är Saab 9000 en utmärkt dragbil....
Varför ska man satsa på diesel ? Skatten på dieselbilar skjuter i höjden. Om man inte har firma el jordbruk el dyligt förstås och kan göra avdrag , då kanske man kan komma undan. Fattar och vet att dieselmotorn drar mindre än bensinmotorn, men numera måste man upp i ganska många mil under 1 år för att kunna försvara dieselbilen.
Om min bil beskattas med ca 6,500 kr / år så måste åtm jag ta mej en funderare över om jag har råd att avsätta de kr bara för att åka mina 200 mil med häst/år. Nej då köper jag hellre bensin för pengarna och betalar 1800 kr i skatt/år
Puttar upp den här tråden.
Vad beror det på att det blir så? Likadant på Saab 9-5, de får dra 1800 på e-kort och 1370 på B.
Här måste jag lägga in mitt starka veto. Det är en urusel dragbil. Jag har suttit fast med släpet på en lerig gårdplan p g a att det sluttade svagt uppåt. Jag har också hjälpt loss andra med 9000 på tävlingsplatser etc, de kom inte därifrån p g a lite lera som t ex Volvo 945 lätt drog igenom.
Sålde min 9000 just för att det var en så usel dragbil. Till del för att den är framhjulsdriven.
Här måste jag lägga in mitt starka veto. Det är en urusel dragbil. Jag har suttit fast med släpet på en lerig gårdplan p g a att det sluttade svagt uppåt. Jag har också hjälpt loss andra med 9000 på tävlingsplatser etc, de kom inte därifrån p g a lite lera som t ex Volvo 945 lätt drog igenom.
Sålde min 9000 just för att det var en så usel dragbil. Till del för att den är framhjulsdriven.