C
Chappe_
Sv: dragbil
kl
nån som har erfarenhet av att dra med en peugeot 406 kombi?
kl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Inte stark? starkare mellanklassbil hittar du knappast
Min 320 segdrar grymt bra, och den raka sexan är pigg trots ett tungt släp lastat med ett tjockt halvblod.
Jag är grymt nöjd med bmwn, den har gått helt prickfritt sen jag köpte den för 1 år sedan, den drar mycket bra och är desutom sjukt rolig att köra utan släp. Drar relativt mkt soppa med tanke på sin storlek dock, snittar på ca 0,9 L men å andra sidan drar den inte märkbart mer med släp. Drar dessutom mkt på b-kort, 1500 kg.
Vill man ha en bil med relativt bra bränsleekonomi som dessutom har bra släpegenskaper (max släpvagnsvikt 2000 kg, haldex fyrhjulsdrift etc) så kanske du ska titta på nya wolksvagen tiguan, den har fått bra kritik från bla vi bilägare.
Den är stor och rymlig och drar bra, tror inte den drar så mycket BENSIN heller.
Jag har en Audi A4 kombi, turbodiesel. Är otroligt bra att dra med!! Är väldigt bränslesnål också och ligger för det mest på runt 0.7-0.9 l/milen med släp (0.55 utan).
I och med att det är en diesel samt har turbo så är den enormt stark att dra med. Riktigt bra.
På B-kort får den dra 1450 kg. (Kommer inte ihåg BE eftersom jag inte har det).