Dragbilar *igen..*

Sv: Dragbilar *igen..*

He he, jo jag vet att det finns AWD, jag har tom varit och provkört en :) . Jag ville bara nämna det här med fyrhjulsdrift eftersom jag inte visste om det var en vanlig V70 el AWD hon var ute efter.

Kan inte annat än att hålla med om att subaru legacy är verkligen super att dra med:)

Till trådskaparen:
Och den har gott om plats i bagageutrymmet så du borde kunna få plats med både barnvagn och hund i det, har visserligen aldrig provat det själv.

Mvh
Camilla

Fick barnvagnen och hunden plats samtidigt?

Det låter ju lovande med en subaru, synd bara att de inte är så snygga...*hukar mig för kommentarer*:angel:

Ja!! Men det är en sån jag hittat!! Blev överlycklig för den uppfyller många av mina kriterier!:)

Den är hyfsat bensinsnål, får dra 1500kg på b-kort, fyrhjulsdrift, det enda jag är osäker på är lastutrymmet, hur stort är bagageutrymmet?

Tänkte på en vanlig V70 främst. Om jag tar en med fyrhjulsdrift så får jag väl dra mindre på b-kort eller har jag fattat fel då?

Det är nackdelen med Subborna - de är svåra att hitta begagnade och därför ganska dyra (tyckte jag när jag funderade på en Subba). Det är inget stort märke och de som har dem verkar inte vilja byta i första taget, vilket i och för sig är ett gott tecken.

Jag har bara kört nyare Passater, typ -99 och framåt. Kombin har ett stort bagageutrymme, på ett ungefär som V70 tycker jag. Du bör få plats med både barnvagn och jycke. Varför inte åka till en bilfirma och provköra/lasta?

Tillägg: Du har rätt om V70 AWD - de brukar få dra mindre på B-kort än de framhjulsdrivna.

Vi har en bakdriven Volvo 945 GL -94, den FÅR dra 1500 kg på b-kort.
Men den KAN inte :angel: Den kommer precis upp för backen vid ridbanan, då väger släpet bara 1250 kg :crazy:

Så en sån bil ska du inte ha i af.. :p
Det är också att tänka på, du ska ha stark motor i bilen också.

Har åkt med en liten Audi, icke kombi fyrhjulsdriven, den tog lätt ett stort be-släp med häst i.
Den bokstavligt talat flög fram trots att släpet var rejält tungt (jag är INTE avis :angel: )

Senast ändrad av en moderator:

maria-mp skrev:
*KL* jag har sjalv en LR defender:love: , men for att kora mest med Bkort, har jag for mig det ar med en fordmodell. Vi akte med tre barn, barnvagnar ect, och slapet. Kolla Ford!

Har också en LR Defender bättre hästbil finns inte att få tag på. Är bara så :love: :love: :love: :love: :love: i den bilen.

Mvh

Tora

Ja, de som har subaru verkar inte vilja byta bort dem:smirk:

Jag ska provköra en passat har jag tänkt och även en subaru så får vi väl se då...

Lovisaleonora_ skrev:
'

... skulle väl vara en RR då.... :angel:

Ja fast en sådan dyrgrip måste man vara rädd om. Inte skulle jag kunna sätta mig i den bilen med smutsiga skor :p. Och så hade jag känt mig tvungen att faktiskt tvätta och städa den då och då.

:rofl:

Mvh

Tora

Jag har en ny Subaru Legacy som jag är helnöjd med som dragbil.
Bagaget är oxå helt ok, vet ej ang barnvagn men till foder o dyl är den perfekt!

Hmm, då kanske jag inte ska berätta vad vi gör med vår... Skinnet i baksätet är helt nedkladdat med olja (kört några anställda efter en sanering), mattan i baksätet likadant.

I skuffen ligger där en halv säck lusern (den sprack när vi lastade den) och ungefär en halv miljon hästhår. Som komplement till hästhår, en halv hund (rottis som fäller, inte nådigt!).

Därefter har vi lite gödsel från det illaluktande allväderstäcket som brukar ligga där och som krydda en del gamla godispapper och läskflaskor.

VI ÄR INTE VÄRDIGA! :D

Vi får hem vår nyta subaru forester på måndag:love:
Den får dra 1500 på b-körkort. Våra bekanta kör även med denna och de har varit lyriska över denna bil.

bigganl skrev:
Du har så rätt, det finns en som heter Subaru Legacy och en som heter Subaru Legacy Outback. Vet inte exakt vad som skiljer dem åt, men jag tror du har högre markfrigång på Outbacken. Den är mera en terrängbil än den vanliga Legacyn. (har en Legacy själv)

Så rätt så!
Det som skiljer dem åt mest är markfrigången, 9 cm om jag inte minns fel, och fjädringen som är fastare och klarar av en större påfrestning. Den vanliga Legacyn får dra 1470 med B och Outbacken 1520 ( med risk för att jag kommer ihåg någon siffra fel), vet att Outbacken får dra mer i alla fall.
Karossen är ju lite skillnad på oxa, samt interiören.

Dom är helt outstanding som dragbilar i alla fall med den låga tyngdpunkten pga boxermotorn, lågväxeln och den sköna styrkan i motorn. Körde igår i snöovädret utan några som helst problem med Outback och transport - och den drog bara litern, trots att jag låg mycket på lite lägre växel för att ligga på dragstyrka. Dessutom är de snygga och otroligt sköna att åka i. Bagageutrymmet behöver man då inte oroa sig för...

http://www.subaru.se/outback.shtml

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 199
Senast: Derivata
·
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 171
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu... 2
Svar
27
· Visningar
2 408
Senast: golit
·
Utrustning Jag skulle bli väldigt tacksam för tips om bra dragbil. Vi har en Subaru Outback diesel idag som är riktigt bra att dra med men tyvärr... 2
Svar
31
· Visningar
3 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka