Bukefalos 28 år!

Dragig hund!

Sv: Dragig hund!

Bland det bästa man kan göra är att stanna till när hunden drar och stå stilla ett tag och även att vända och gå tillbaka en bit och när hunden har Lugnat sig och drar mindre så kan man vända och gå till det önskade målet gärna upprepa om det behövs...

Hoppas att det kommer att hjälpa dig...

MVH Nordis lover
 
Sv: Dragig hund!

Bland det bästa man kan göra är att stanna till när hunden drar och stå stilla ett tag och även att vända och gå tillbaka en bit och när hunden har Lugnat sig och drar mindre så kan man vända och gå till det önskade målet gärna upprepa om det behövs...

Hoppas att det kommer att hjälpa dig...

MVH Nordis lover

Aha. Jag har bara stannat och stått stilla ett tag...det har inte hjölp nämnvärt mycket. Men vända och gå tillbaka ska jag testa.

Han är bara 8 månader också så han håller på och lär sej :)

Tack för tipset ska jag testa sen :)
 
Sv: Dragig hund!

Okej... Ja det är ju det eftersom han inte är så gammal än, men det är skönt att få ur honom det så fort som möjligt.... Har du funderat på att gå någon lydnadskurs? Hoppas att det har fungerat lite i alla fall...
 
Sv: Dragig hund!

Hur får man bort att hunden inte ska dra så mycket när man är ute och går??

jag petade min hund lite försiktigt i sidan när han drog i kopplet, då blev han uppmärksam på mig istället och så beröm så fort han gjorde rätt förstås. Han lärde sig jättefort att inte dra på det sättet och jag slapp dra honom i halsen och få dragkamp.

Nu när han är stor och han får gå först så hummar jag bara till och påminner om han börjar dra och lyssnar han inte på det så petar jag till honom lätt på rumpan eller vid sidan så han uppmärksammar mig.
 
Sv: Dragig hund!

Jag körde mycket kontaktövningar med min grabb när han var yngre och drog och så småningom så lugnade han ner sig, han blev bättre och bättre för att så småningom sluta dra helt och hållet.
 
Sv: Dragig hund!

Jopp vi har försökt få ur honom det sen han började gå i kopplen i princip. Han har blivit bättre. Men det är olika på gånger man går också. Går man på gamla vanliga ställen är det inte så farligt men går man där det är roligt så drar han utav bara den.
Ska kolla om det finns nå kurser här...har inte sett någon annons om det iaf.
Sen är han Alaskan Husky och då e han ju lite född att dra :crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: Milene
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 036
Senast: Tonto
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp