Dragkedjan på shortchaps?

alextheasparagus

Trådstartare
Ja alltså det här låter kanske som ett väldigt fånigt problem, men när man stänger shortchaps drar man ju oftast dragkedjan uppåt, eller hur? Och sedan går den upp hela tiden när jag rider så att jag hela tiden måste böja mig ner för att dra upp dragkedjan igen. Funderar då på om det kanske går att vända på dragkedjan så att man stänger den genom att dra den neråt istället, för då borde den ju inte gå upp eftersom chapsen sitter lösare nere vid foten, tänker jag. Var kan man göra det här? Skomakare? Eller någon annan som har ett annat tips?
 
Sätt en flärp med knapp/kardborreband längst upp (över dragkedjan) så blir inte påfrestningen på dragkedjan så stor så den kanske håller sig uppe.

Angående håll tycker jag det är olika på olika märken och har shortchaps som stängs både uppåt och neråt. Men alltid med extra flärp, oavsett håll
 
Mina chaps åker ner även med spänne upptill, kan du vända på dragkedjan är det ju jätte smidigt :), jag hade sytt för hand med bävernylån tråd så att det blir extra hållbart men det går nog med vanlig tråd och symaskin om det inte är tjockt lager läder.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 506
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 897
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 297
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp