Dräktighetstest?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ponnymamman10
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 907
P

Ponnymamman10

Hallå!
Finns det något sätt att kolla dräktigheten på sitt sto själv?
Säg något om pregnamare men hittar ingen info. Är det någon som har tips? Har ett förhoppningsvis dräktigt shettissto som jag inte hade tänkt o åka till veterinären med... Fick för mig att man skulle kanske kunna kolla hemma själv....

Sv: Dräktighetstest?

Vet ej om pregnamare säljs i sverige längre. Men du kan googla, jag hittade i usa om inte annat.

Annat är att pendla sitt sto, måste ju tas med liten nypa salt även om de flesta brukar få resultat på det. Du finner trådar om det här på avel.

Enklast och säkrast för att veta om hon är dräktig är ju att ta ut vet som tar ett blodprov för analys.

Eller så får du ge tiden an... att studera kroppen noga samt hålla koll på juver brukar i god tid skvallra om dräktighet.

På de flesta av mina syns nu magarna ganska tydligt.

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick precis en notis om att jag varit här i 20 år. Iofs har jag varit här längre än så, men det var under ett annat nick. 20 år är en...
Svar
1
· Visningar
417
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka