Sv: Dreads

Okej! Ja, det var så det var alltså, var tredje månad:). Tack för svaret. Åh, det låter som en jätterolig salong! Kan mycket väl hända att det blir där jag gör mina, för jag har absolut nollkoll annars på vart jag ska göra det så^^.

Nej, man får ju hoppas att det inte kostar lika mycket att sätta om dem... Men, hur långt riktigt hår har du? Hur långt hår behöver man ha för att kunna göra riktiga dreads?

//r
 
Sv: Dreads

Du bor ju lite mindre isolerat än jag gör så det kanske finns någon närmare dig som gör? Annars går det ju att göra hemma också om en vän hjälper en, om man vill ha lite spänning ^^

Mitt riktiga hår når strax nedanför axlarna och är ganska tunt. Riktiga dreads kan man nog göra av hur kort hår som helst egentligen, det ska ju "bara" tovas ihop så att säga. Men jag läste nånstans att man får räkna med att 30 % av längden försvinner. Syntetdreadsen behöver någon decimeter hår att fästa i för att det ska sitta ordentligt. Jag kan ta kort på fästena om du vill?
 
Sv: Dreads

Ja, alltså här i krokarna borde ju finnas massor med folk som gör såna och vet vad de pysslar med, men ingen som jag känner^^. Men, jag får väl hitta något ställe eller så tar jag "ditt" =p.

Okej, låter som om du har lite längre riktigt hår än vad jag har då och ifall 30% försvinner blir det inte så långt kvar, då ser jag nog ut som en igelkott, ungefär^^ haha. Får nog ta o börja med syntetdreads, kan ju inte gå å spara o spara i flera år till för o kunna göra riktiga, nu när jag äntligen sparat ut såhär pass att jag kan sätta i syntet! Dessutom så blir det ju snyggt direkt med fejk-dreads, riktiga ser väl inte så snygga ut den första tiden har jag för mig?

Ja, ta gärna kort på fästena! Tack!


//r
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 942
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 005
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 931
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp