Sv: Dreads

Mjo jag känner mig klar över att jag vill ha tunna och långa. Men kanske ett par lite tjockare på smarta ställen bara för att få det lite mer naturligt?
Funderade också lite på det där med färger. Största delen kommer ju göras i så nära min naturliga färg som möjligt men jag klurar lite på några stycken i en liknande nyans men aningen mörkare/ljusare för att få lite liv i håret.
Alternativt en eller två i typ mossgrönt eller någon djup blå nyans... För skojs skull sådär :p

Och så är jag lite i valet och kvalet om jag ska spara luggen eller inte... Hmm...
 
Sv: Dreads

Okej, då är jag med! Åh, så många val.. jag tror jag ska ha min lugg kvar iallafall... hmm.. tror du det blir snyggare utan? För visst tänkte du spara den först?


//r
 
Sv: Dreads

Ohh ja, älskade valmöjligheter :D

Ja alltså jag tycker det är snyggast att dreada hela håret. MEN jag tror att jag, pga min höööga panna, behöver ha min lugg kvar som döljer lite. Helt enkelt för att jag ser ut som en alien annars :o
Och det är ju fint oavsett om man har dreads i hela håret eller lite sparat, tror jag sparar lite löst vid tinningarna också. Ser ut som att det ger lite roliga stylingalternativ om man tittar på tutorials på youtube.

Synd att du inte kunde göra samtidigt, kunde ha gjort en mini buke träff av det ^^ Jag kan ju aldrig gå på dom som anordnas annars, det blir liksom lite väl bökigt med båtar och tåg och tjottahejti för en bukefika ;)
Och jag hade sluppit ha panik över tunnelbana och grej. Urläskigt ju :eek:
 
Sv: Dreads

åh! Dreads! Får tyvärr inte ha det riktigt då jag jobbar på labb.
Men har funderat på detta nån gång för sommaren
http://www.youtube.com/watch?v=zlIw5H0KtYs
tror ni? Nån som provat?

Jag jobbar inom vården och där får man bevisligen lov att ha. Varför får man inte på labb? Om man får ha det som sköterska på kirurgen menar jag... Går ju minst lika bra att sätta upp som löst hår, lär inte fälla lika mycket heller, dom lösa stråna fastnar ju i dreaden istället för att ramla av.

Annars ser det ju ut som snarlikt den metod man använder för att göra riktiga dreads men någon sorts "light"variant? Borde krävas superkvalité på håret för att det ska gå att reda ut utan att det blir skatbo av det? Mitt hår hade gått sönder totalt iaf, hade bara varit att klippa bort hela kalaset...
 
Sv: Dreads

Har iofs inte kollat närmare på det, men när en kollega fick jobb här för ett par år sedan var det på premisserna att hon tog ur dreadesen :crazy:
Kanske får rota lite i det och se. Är ju rätt stor skillnad på sjukhusen oxå - vissa tilllåter piercingar och andra tilllåter inte ens örhängen (västerås har vissa sånna avdelningar ex).

Mjo det är sant, fan mitt klarar nog inte det heller nu när du säger det...trist.
 
Sv: Dreads

Min lärare pratade om det när jag frågade henne också. Att dom får inte neka en person jobb pga frisyr, piercingar, tatueringar eller liknande, men att dom har möjlighet till det ändå genom att förbjuda vissa saker i sin policy...
Urtrist!:crazy:
Jag tänker att du kanske inte har så väldigt mycket intim patientkontakt på labb? Eller ja, nu tog jag för givet att det handlade om ett labb på sjukhus iofs. På andra labb har man väl ingen kontakt med "utomstånde" alls? Bara sina kollegor så att säga?

Ja jag kan knappt tupera mitt hår utan att det blir sprött och går sönder. Så det där var nog en dålig ide för mig ^^
 
Sv: Dreads

Ja, jag tror vanlig lugg + dreads kan bli jättesnyggt. :laugh:

Ja, det hade varit roligt att göra samtidigt, men men... Men det ska bli spännande att se dina iaf!:laugh:


//r
 
Sv: Dreads

labb men odling utav murina och humana celler i försök samt inför kliniska studier.
Man får int eneka anställnigen men man får reglera hur folk "klär" sig på jobbet o då får man välja om man kan godkänna att "klä" sig så eller om man inte vill sluta "klä" sig på sitt sätt.
Grinigt men det fungerar tyvärr så.. :cool:
 
Sv: Dreads

Äntligen är dagen slut, helt snurrig av sömnbrist :crazy:
Kunde inte få någon att hjälpa mig att ta bilder så jag lägger in ett par halvdana från helgen. Kan fixa bättre bilder på själva håret imorgon om någon vill :) Tänkte böna och be hundpromenads kompisen att ta lite fina bilder.

43845_1366652858.jpg

Det här är taget sent på kvällen, jag är trött och lite lost av alla intryck i storstan ;) Och en smula nykär i min nya frisyr :d

57602_1366652937.jpg

Här är dagen efter, har bara dragit en snodd runt längderna, rättat till fästena lite och voilá-awesome!!!:love:
 
Sv: Dreads

Supersnyggt!

Ååh, någon dag ska jag också ha dreads, jag ska. Måste bara våga först...
 
Sv: Dreads

Ååå :love: så himla snyggt! :) Vill med ha! När skatte-återbäringen kommer, dreads ja tack!

Men, hur är det nu med såna dreads man sätter i, kan man ha dem så länge man vill? Eller hur var det med det?

//r
 
Sv: Dreads

Supersnyggt!

Ååh, någon dag ska jag också ha dreads, jag ska. Måste bara våga först...

Så har jag också gått och sagt så himla många år att jag tappat räkningen. nu kan jag bara säga att jag ångrar att jag gick runt i nästan 10 år med en frisyr jag inte gillade när jag kunde varit såhär nöjd :laugh:
 
Sv: Dreads

Härligt! Kan verkligen rekommendera den salongen jag var på, kvinnan som gjorde mina har hållit på i 10 år och varit på utbildningar och har själv äkta dreads. Butiken var full av massa fina, intressanta och roliga grejer med, hade jag haft mer pengar hade jag shoppat loss :D Och det ligger så vackert mitt i gamla stan.

Jag har ju syntetiska, så dom måste tas ur/sättas om ca var 3:e månad. Glömde fråga vad det kostade men det borde ju inte kosta lika mycket som första omgången så att säga för då betalar man ju för löshåret med. Och förhoppningsvis tar det inte riktigt lika lång tid, jisses vad jag var öm i baken när jag äntligen fick resa mig :o
Själva syntetdreadsen håller i ungefär 2 år sa hon, beroende på hur mycket slitage dom utsätts för. Mina lär ju slitas fort i´med tanke på stall, naturliv och träning... Risk att det blir riktiga istället, för damn vad bra jag trivs! :d
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 942
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 005
Senast: jemeni
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 931
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp