Dresscode på islandshästtävlingar

kopur

Trådstartare
Tidigare upplever jag att det varit självklart med vita ridbyxor på islandshästtävlingar och i alla fall i FIPO-klasserna även kavaj.

Men nu har jag varit på några tävlingar där jag noterat att väldigt många har färgade ridbyxor (svarta ridbyxor till svart kavaj, grå ridbyxor till grå kavaj eller mörblå ridbyxor till mörkblå kavaj.) I alla fall under uttagningarna - till finalerna har många bytt till vita ridbyxor igen.

Detta är ju egentligen supersmart!!! Vita ridbyxor är ju verkligen opraktiskt i kombination med hästar - de brukar vara vita så kort stund! Och om man har kavaj tycker jag ändå att man ser mycket prydlig ut i mörkare ridbyxor som matchar kavajen. (Tävlar man inte i kavaj tycker jag de vita ridbyxorna är viktigare för helhetsintrycket.)

Har ni också sett en sådan trend? Vad tycker ni om den i så fall?

Sv: Dresscode på islandshästtävlingar

Jag tycker det är skitsnyggt med mörka ridbyxor till kavaj. jag har inte kommit igång med tävlandet än så jag har inte bestämt mig för vilka färger jag ska ha. men hästen har en svår färg att få färger att passa ihp med. de e naturliga färger som gäller, typ svart,grå,brun,beige... men jag tror att det blir svart/kritstrecksrandig kavaj och svarta ridbyxor. kanske införskaffar vita ridbyxor åxå för att varva imellan. Men jag kommer absolut ha skoridbyxor. jag hatar nämligen ridstövlar... Men till att börja med kommer jag tävla i mina vanliga ridbyxor, marinblå horka:love:
å hästen ska få ha vitt schabrak med svart paspoal och hans namn broderat i svart, svart träns med vit fläta på pannband och nosgrimma=)

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·
Utrustning Jag ska beställa en säkerhetsväst Racesafe och vill ha en 2-färgad! Problemet är bara VILKA färger?? Hästen är vit och vi har ingen...
Svar
16
· Visningar
2 213
Senast: Hæst
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 895
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31