• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Bellina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 863
Sv: Dressyr

Jag har inte så mycket att träna min häst i dressyren , han kan d jag kan o lite till som jag inte har en aning om hur man gör;)

Vad vi gör nu är mkt serpentiner för att jag själv ska komma till ridning :angel:

Annars så är det att få honom avslappnad, höja ryggen för att vi måste stärka den "lilla överlinjen" som är 7 mil lång på min häst???? :rofl:

Sidvärtsrörelser är ett kanon sätt för mig att komma åt hans bakben :bow: så det jobbar jag lite med, också för att stärka honom. Samt att vi jobbar med övergångar och att han inte ska krypa upp ur formen i avsaktningar/igångsättningar.

Det är allstå mkt basic..

Träna att rida i vänster varv, då både jag och hästen har lite problem med just det varvet :(
Jag vet inte om hon är stel eller att det är jag som har gjort henne dålig i det varvet eftersom jag är dålig i det varvet, och jag har ej tid med dressyrlektioner, men man kanske ska ska ta dit en kiropraktor eller liknande åt hästen, men det är så dyrt ju...=(

För tillfället är det mycket galoppträning:

samling, byten, diagonalslutor och piruetter,

men grunden med lösgjordhet, skolor, övergångar osv osv är ju alltid närvarande i ett pass.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 079
Senast: cili
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 607
Senast: skiesabove
·
Dressyr Forskargruppen som skrev brevet till FEI med ”concerns” om dressyren har nu gjort en YT presentation med bilder, hänvisningar till...
Svar
15
· Visningar
1 241
Senast: Badger
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 720
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31