Dressyrgjord med d-ring?

Thera

Trådstartare
Jag planerar att köpa mig en dressyrsadel för lite enklare träning på hemmaplan.
Jag har martingal till min häst och jag undrar om det finns dressyrgjordar med ring för att fästa martingalen? Jag har inte sett någon, så det kanske helt enkelt inte tillverkas?

Sv: Dressyrgjord med d-ring?

Det har jag sett! Det är kanske vanligare att man knäpper en graman i en dressyrgjord, men det finns, så leta vidare! =)

Om den här ser bra ut så kan jag kolla om det står något på den på onsdag.
PICT0017.jpg

Chetak har väl nån dessyrgjord med ring undertill, prestige, jaguar och cobra också

Chetaks framskurna gjord har ring för snabbfäste.

Kanon! Jag började tveka på att det ens fanns... Men som sagt är det nog vanligt för gramanens skull. Tack alla, ska kolla Chetaks, och ScissorHands får gärna kolla vad det är för nån på bilden!

Jag har en jättefin från chetak...
Svart, anatomisk i läder med kraftig resår på båda sidorna...
Den har D-ring på mitten.
Kostade runt 500-600kr har jag för mig..
Det är ju många ridsportbutiker som säljer chetak, så en sådan borde du nog kunna hitta.. :idea:
MVH

Jag har haft en men precis sålt den. Chetak har dressyrgjordar med d-ring säljs bland annat på EKO :banana:

Thera skrev:
Jag planerar att köpa mig en dressyrsadel för lite enklare träning på hemmaplan.
Jag har martingal till min häst och jag undrar om det finns dressyrgjordar med ring för att fästa martingalen? Jag har inte sett någon, så det kanske helt enkelt inte tillverkas?

Annars finns det en 'fusklösning'. Man tager helt enkelt och köper ett 'gramanfäste' som man trär på sadelgjorden.

Om ni tänker hur gjordelen på en martingal utan snabbknäppe ser ut (dvs en loop man trär sadelgjorden genom). Så ser själva 'gramanfästet' ut, en loop man trär sadelgjorden genom. Sen sitter det en ring i den. Så man kan använda martingal/graman/annat med snakkknäppe, till vilken gjord som helst.

Mitt kostade 40 kr på EKO.

Fattade ingen hur prylen såg ut kan jag fotografera.

Men det är väll bara att trä martingalen genom sadelgjorden??
Såsom man gör om man inte har något snabbspänne..

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
1 056
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31