Bärväska för liten hund

geting

Trådstartare
Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när han är i famnen eller i väska.

Just nu har jag en transportväska som funkar bra när vi åker längre sträckor, men som är bökig att ha i vardagen, t.ex. om vi bara ska ta bussen ner till stan. Letar efter en mindre väska som man kan ha över axeln och som inte tar upp särskilt mycket plats när den är tom.

Vi testade den här i butiken idag men den var på tok för grund och öppningen för stor, den kändes liksom inte ”trygg”. Annars gillar jag att den var i tyg och kunde vikas ihop och gömmas när den inte behövs.

Några tips?

Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när han är i famnen eller i väska.

Just nu har jag en transportväska som funkar bra när vi åker längre sträckor, men som är bökig att ha i vardagen, t.ex. om vi bara ska ta bussen ner till stan. Letar efter en mindre väska som man kan ha över axeln och som inte tar upp särskilt mycket plats när den är tom.

Vi testade den här i butiken idag men den var på tok för grund och öppningen för stor, den kändes liksom inte ”trygg”. Annars gillar jag att den var i tyg och kunde vikas ihop och gömmas när den inte behövs.

Några tips?
Jag tycker det finns massor av bärväske-varianter.
Vad tror du om denna?
IMG_7938.webp

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 988
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund En vän till mig har fått nya grannar, de har två stycken rottweilers. De här hundarna hålls under större delen av dagen ute på...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka