Dressyrhjälm????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare EB_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 667
E

EB_

Jag har en fråga till alla er som tävlar dressyr på regional nivå och uppåt som lyder såhär: Vilken hjälm tycker ni är den absolut snyggaste man kan tävla dressyr i? Ni får gärna lägga in en bild också.

Sv: Dressyrhjälm????

Jag har precis beställt en Charles Owen H2000, tycker den klassas som en "dressyr hjälm" då den är nätt.

h2000sq.jpg

Jag har en CO showhat, tyvärr så säljs de inte längre :cry:

Får man inte väldigt högt huvud i den där?? På bilden såg den lite rolig ut faktiskt:rofl:

Jag har äldre modellen av Charles Owen (som den på bilden) fast med svarta läderband. Tycker det är mycket snyggare! Tyvärr tror jag att de inte tillverkas längre, jag köpte iaf den sista här i Uppsala!

Nää, typ en Show Hat tycker jag är snyggt i dressyr. Även fast dom inte säljs längre :angel:

nej jag beställde en vanlig men jag hade bara denna bilden:p
det är ju bara skärmen som skiljer dem åt.

Snygga dressyrhjälmar tycker jag är Champion Showring (tror jag de heter) och CO the rider/rider 2000 (ser likadana ut).

Alltså sammetshjälmar med nylonband.

Jag har en Champion Showring som jag tävlar i. En vanlig kask mao.

JAG tycker inte man ska ha en sådan hjälm som visats i denna tråd, för mig är det en hopphjälm. Om hakbandet var svart så skulle det kanske funka.

Regional och uppåt på stor häst betyder ju i princip MSV och högre så då rider man ju i hatt.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 780
Senast: Mirtai
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka